Idus

Alla inlägg den 10 april 2008

Av Ida - 10 april 2008 19:34

Vilken dag alltså, vi har varit skit trötta och gnälliga allihopa.

Massa irritation från min sida men de har mest varit emot, släkt som varit...ja hur ska jag beskriva det bäst....jobbiga, falska m,m. Min irritation mot vissa beror säkert på att jag inte känner mig kry men mot en viss person är det riktig irritation. Vill inte nämna några namn för det kvittar egentligen.


Peter skadade sig idag, var synd om honom. Han trampade på en kratta och fick skaftet rätt upp i ögat, låter skit kul så här i efterhand, hahaha!. Men det såg riktigt illa ut ett tag.....


Har fått lite gjort idag bla. plockat unden lite och sen gjort sångkort och ett par flanosagor till Wictor. De var uppskattade! hade velat göre ett sång hus eller sätta magneter bakom sångkorten så han kan fiska upp det med ett magnet fiske spö. Får se när jag ta tag i det.


Min syster ringde för ett par dagar sen och sa att jag minsann inte fick föda den 20 april (BF), det är visst Hitlers födelsedag!!! Tror inte det ska vara några problem att inte pricka den dagen, hoppas jag i allafall!


NU ska jag ner och mysa med min man och förhoppningsvis somna tidigt!




Av Ida - 10 april 2008 13:05

Tack lillatilla för din kommentar! Tror att (om det finns någon) anledningen till mitt /vårt planerande beror mycket på mitt yrke och min utbildning, jobbar som förskollärare.

Då får man se mycket, man får tips men även ta lärdom av andras misstag.

Fast jag och Peter har alltid diskuterat hur vi vill ha det och göra med våra barns uppfostran. Gjorde vi långt innan vi fick barn. detta betyder definitivt inte att vi är de bästa föräldrarna, vi gör offantligt många misstag och saker som vi sagt att vi inte skulle göra. Det är svårare att ha barn i praktiken, ligger så mycket känslor bakom allt!!


En fråga till lillatilla: Känner igen ditt nickname från FL. Om det nu är samma person så tror jag att det är din Nadja som började på Fröet i samma veva som vår Wictor slutade. Nadja ville följa med Peter  hem när vi lämna Wictor en dag :-D Så go var hon och skulle promt vara i hans famn :-D



Sitter nu och fixar med sång kort till lilleman!

Visar bild sen när de är färdiga men vill tipsa om ett par bra sidor

http://hem.passagen.se/lijo99/barnvisor1.htm   - En sida med texter på kända barnvisor

http://hem.passagen.se/februaribarn/visor.htm   - En sida med texter på kända barnvisor

http://goto.glocalnet.net/karlssons/barn/barnvisor.htm   - En sida med texter på kända barnvisor


http://www.ingelaslekstuga.se      - en bra sida med otrolig bra tips!!

Av Ida - 10 april 2008 10:08

Ja jag känner mig sjuk, helt genom förkyld. Kan kanske vara så att det är spänningar i kroppen som släpper med. Min underbara man kommer vara hemma hela veckan så jag får kurera mig.


Ellinor: Det är precis det jag oroar mig för, att man ska "glömma" Wictor och förvänta sig förmycket av honom! Det får inte bli så! Visst det är en del av livet (för de flesta) att få syskon och allt vad det innebär. Vissa saker kommer Wictor bara älska att få göra. Han gillar när han får små uppdrag.

Vi har förberett oss en hel del inför det som komma skall. Vi badar med dockor så att han ska om han vill få bada dockan sen när vi badar bebisen.

Vi har köpt dockvagn som han ska kunna köra sina dockor i. Jag har köpt hem massa pyssel som han ch jag kan sitta med, han älskar sånt. Ska baka lera som han ska kunna sitta med, göra sånghus osv. Saker som man kan fjäska lite med när han trotsar ;-)

Sen även pga av att vi sagt upp dagis platsen, känner ju att jag vill stimulera honom på ett bra sätt så att han utvecklas och får göra saker de gör på dagis :-D

Peter jobabr ju skift och kommer därför ta föräldrarledigt 2 dagar den veckan han jobbar EM. Det är den veckan jag har bävat inför att vara själv med läggningen. Han är svår som det redan är. :-D

Så egentligen är vi nog förberedda, pratat massa om det hemma. Men sen får vi se hur det fungerar i praktiken med :-D Tanken finns ju där.


För er som är intresserade så har alla förvärkar stannat av, kan känna lite under dagarna men inte så intensivt längre :-D

Peter hoppas på till helgen :-D

Ovido - Quiz & Flashcards