Idus

Alla inlägg den 8 april 2008

Av Ida - 8 april 2008 21:18

Ganska lugnt här nu.

Kan känna av lite till och från men lugnare, skönt faktiskt för jag är rätt trött.

Köpte chips, choklad och cola innan, ligger nera på soffbordet knappt rört det :-D

Mår fortfarande illa.....


Saknar min vän Lauris som tusan just nu! Det är henne jag främst pratar om allt sånt här med och hon är i thailand. Kommer hem den 18/4. har daglig kontakt med henne på ett eller annat sätt. Det är skönt men det är inte samma sak som att mala på via telefon eller över en "date" :-D

Har min underbara Anna med såklart men det är lättare att prata om sånt här med någon som redan har barn. Fast Anna är världens bästa lyssnare, finns ingen finare än ANNA!!

Har en vän till som jag mer och mer tappat tillliten till, vill inte nämna namn.

Tycker jag har kämpat förlänge för den vänskapen. Hoppas att den ska "återuppstå" till slut, för vi är inte ovänner eller ngt sånt!

Har såklart fler vänner som jag hoppas kunna umgås mer med när jag går hemma, Emilie kommer bli våldgästad :-D

Sen är det alltid kul att träffa fler, gärna som har barn eller är i den fasen i livet!

 Ibland kan man känna sig ensam, känner ni igen det??

Av Ida - 8 april 2008 17:31

Nu har vi hela familjen sovit en stund. (dumt att Wictor sovit så här sent men orkade helt enkelt inte mer och inte mina grabbar heller)

Vi är hos mina föräldrar, fast de är hos barnbarnen i sölvesborg. Vi stannade här för att sova då Wictor somnade i Peters famn.


Magen har lugnat ner sig lite och jag har ätit lite, sjukt sugen på chocklad, grill chips m,m :-) Tror jag ska vräka det nu när vikten var så bra :-D


Känner fortfarnade att det rinner lite från underlivet, men vill inte åka in än. Ska se hur det utvecklar sig i kväll.


Lisa: Hoppas att det är så att det kommer i gång för oss nu med!!

Min största oro nu är runt lilleman. Han känner att det är gt som inte är som det brukar och vill vara hos mig helatiden.

Mamma o pappa passade honom när vi var hos BM och hon sa att när vi kom tillbaka att det blir nog inte lätt att lämna honom. För han letar efter er och har nära till gråten.

Vi har bestämt att när jag känner mig orolig och att jag känner attjag för över det på Wictor får jag ringa hem Peter och att vi försöker lämna Wictor i ett tidigt skede och hellre hämta hem honom om det stannar av.

Av Ida - 8 april 2008 14:14

Har nu varit hos BM som verkligen tror att det hela är på G......

Har fortfarande sammandragningar som nu även har satt sig som konstant mensvärk. Att jag känner av sammandragningarna i övremagen trodde BM berodde på att moderkakan sitter högt upp.

Har varit risig i magen idag och kräkts massa, har inte kunnat få i mig ngt än. Men tror inte på magsjuka då det absolut inte känns så.

Alla värden var bra (100 g under inskrivningsvikten med :-D ) och BM sa att det är väldigt vanligt att man känner så här som jag gör innan det sätter igång riktigt. Kan inte riktigt sätta fingret på vad.

Bebisen är inte fixerad men är ligger redo :-D Är vanligt att de inte fixeras  fören precis innan när man är omföderska.

Du kände väl dig lustig innan Lisa om jag inte minns fel???


Har även kännt att det rinner i från underlivet ibland, fortsätter det ska jag ringa in coh få komma till förlossningen så att de kan utesluta vattenavgång.

Åhhhh är så jäkla pirrig!

Självklart får du sms Emilie :-D Kanske till och med MMS ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards