Idus

Alla inlägg under oktober 2008

Av Ida - 31 oktober 2008 13:39

Idag är det ju min favvo dag fredag! Verkar som mina andra bloggvänner tycker detsamma :-)


Idag har vi varit på lekplatsen och busat med Wilmer och hans mamma Emilia. Maja fick en fin gangstar dress, tack!


Sen bar det hem för städning. Men Wictor var inte på sitt bästa humör, milt sagt så det gick inte.

Nu sitter jag här men ska fortsätta städa nu, lättare när Peter är hemma igen.

Ikväll kommer Anya, Patrik, Marcus, Sanna, Tony, Svenne och Madde hit vi ska kolla på filmerna och bilderna från Anya och Patriks möhippa/svensexa.

Vi ska beställa mat för jag vill inte fixa mat till alla ....


I morgon blir det halloween fest här med Lina, Shorty, Ellen, Laura, Henrik och Astrid, kul!


Av Ida - 30 oktober 2008 19:24

Idag har vi varit och handlat på coop och lidl. har lovat min bror att fixa mat och allt till hans kalas. Så nu har jag gjort 6 st stora tacopajer.

Lär bli endel över som alltid när Ida ska beräkna mat.

Är alltid LIVRÄDD för att maten inte ska räcka. Ändå ska det vara sallad och bröd till. 

Peter säger ALLTID till mig; Ida det räcker och bli över. När det är slut så är det slut. Och jag tänker; shit tänk om det tar slut, haha!


På coop träffade vi Sofie med Olivia och Filip, trevligt tycker jag :-D

Lovade att lägga ut recept på dumlekakan. Receptet har jag fått av min underbara vän ANNA!

Här kommer den :-)


Dumlekaka

100g  smör

1,5 dl vetemjöl

4 msk kakao

1,5 tsk vaniljsocker

2 ägg

3 dl socker

100 GRAM dumle (går även med dajm eller geisha) 


Gör så här:

Sätt ugnen på 175 grader

Låt smöret smälta i en kastrull.

Ta kastrullen från värmen och tillsätt de övriga ingredienserna (ägg nästsist och dumle sist), rör om tills allt är väl blandat.

Häll smeten i en smord form och grädda i mitten av ugnen i ca 30-35 minuter.

Kakan ska vara lite kladdig och smakr utmärkt med vispad grädde.

Det går även bra att djupfrysa kakan.

Ät och njut!

Av Ida - 30 oktober 2008 11:30

Ett stor grattis till min lillebror som fyller 23 år idag!!

Martin kom med frallor hit idag :-D  Sen hade han bråttom hem, han håller på att grejja hemma, massor!! Vi var och hjälpte till igår med att måla. Lite mck var det dock med Maja och Wictor i all renovering :-D


I tisdag var jag pågangstar party hos Anna, jätte trevligt!!

Tänkte jag skulle ha mammabarnhund träff här snart :-D

Hoppas några vill komma :-D


Idag har jag varit hos psykologen igen..hon är väldigt bra! Har lite att jobba med nu ..... Peter är hemma nästa vecka med sen ska vi återgå till våra arbeten :-D


Jag har pratat med min chef och jag ska vara hemma nästa termin med...men skulle jag ångra mig fixar vi det :-) Hade ev. velat börja jobba i april/maj i någon månad och sen vara hemma lite längre i sommar. Bra för mig men kanske mindre bra för barngruppen/arbetslaget :-(

TÄNK PÅ DIG SJÄV IDA ;-)



Nu ska jag fortsätta ladda upp bilder för framkallning...

Av Ida - 28 oktober 2008 10:17

I Kväll ska jag på gangstar party, ska bli kul!  Barnen har dagen till ära sina gangstar kläder på sig idag.

Majas kläder förutom tröjan(kjolen fick jag i ett hemligt paket för 50 kr) är från gangstar medans alla Wictors kläder är därifrån :-D

Av Ida - 27 oktober 2008 12:07

Har ju glömt skriva att Peter fick behålla sitt jobb. Tack tack för det :-D


Vi trodde faktiskt att han skulle få gå med tanke på att han har varit hemma så mycket.......



Av Ida - 27 oktober 2008 11:53

Nu är vår bil såld! Köparna är mina föräldrar, de erbjöd oss ett bra pris för den + 2 bilar. Så nu har vi en gammal saab och en liten matiz (tror det stavas så) Vi behöver 2 bilar och bla. en som drar mindre bensin. Så det har vi nu. Känns så skönt att jag kan ta mig vart jag vill när Peter har kördag.


Wictor har värsta bulan under ena ögat. Han trillade på Martins tröskel igår när vi var där :-( han ska till doktorn och kolla det idag, lite läskigt när det är vid ögat. Peter ska ändå dit för han har antagligen bihålsinflammation igen! Hans förkylningar sätter sig alltid där.


Fick HM katalgoen nu med sommar kläder :-) Roligt fast att det känns super långt tills dess.


Nu ska jag betala de sista räkningarna mindre roligt :-(

Av Ida - 27 oktober 2008 09:45

Måste bara tipsa om en av mina favvo bloggar.

http://www.mama.nu/blogg/pernillas-blogg/

Gillar inte Pernilla Wahlgren egentligen. Tycker/har tyckt att hon är sååå överdriven men när man läser hennes blogg ändrar man uppfattning (jag i allafall). Tycker dock inte hon är världs roligast när hon är på TV :-)

Men kolla in hennes blogg!!!

Av Ida - 26 oktober 2008 22:54

Såg att många av mina bloggvänner kollat vad deras blogg är värd jag är inte sen med att hänga på.

95 479 kr är den värd

Ovido - Quiz & Flashcards