Idus

Alla inlägg under juli 2008

Av Ida - 31 juli 2008 17:12

Ännu en helt underbar dag!

Jag njuter inte alls av sommaren när jag är hemma. Just nu älskar jag det!!!!


Idag har vi slappat på FM och nu på EM var vi på stranden och solade och badade, Maja var dock under ett parasoll.Wictor älskar att sitta och gräva i sanden.


Snart ska vi grilla lite kyckling och dricka lite vin.

Måste dock ta det väldigt lugnt med det, dels solen och sen att det var ett år sen sist :-)



Av Ida - 30 juli 2008 08:59

behöver inte ge Maja mat det ser redan storebror till att hon får hahaha!

När jag kollar på dem har han tagit flaskan och satt den i munnen och hon äter för fulla muggar :-D

Av Ida - 30 juli 2008 08:52

Ja vi har precis vaknat, blir nog varmt i dag med känns redan.


Peter är i väg och duschar och jag ska bort när han kommer. Allt tar mycket längre tid när man ska göra ngt med det är det värt.

 I gårkväll begav sig jag, Peter, Wictor och Maja till glasskiosken, nybakade våfflor ...det blev 2 kulor glass som vi delade på. Hade inte orkat en varsin. det är ju jätte mycket glass vi dem.


Idag är det alltså "släkt träffen" med Peters mamma och bröder m. familj. De kommer vid 12 men då skulle de ner till stranden. Dit går inte vi så tidigt om vi går dit alls vi får se :-)


Dags att ge Maja mat

Av Ida - 29 juli 2008 18:34

Ja nu står jag och bloggar samtidigt som jag lagar mat (laxfile, potatis, sallad och sås)! :-D

Sa innan vi åkte i väg att jag aldrig skulle laga mat på gasolen, Peter gav inte med sig utan sa att vi absolut skulle det och inte skulle köpa några kokplattor. Jag var arg och sa att han skulle få laga varenda j*vla mål.

Mern jag har fixat det och lagat i stort sett varje mål :-D


Wictor kollar på pippi, Maja sover och Peter är i väg och diskar :-D

Vi var i k-stad och handlade innan. köpte en pool för det blir inte att vi ligger på stranden nu när Majsi är så liten.


Sivan: Usch inte svaret ni ville ha men skönt att de tar er på allvar!!

Jasså gos Astrid har blivit värsta fika damen :-D Mysigt!!!


I kv'äll ska vi ha "filmkväll" vi köpte 3 filmer men det blir nog bara en i kväll :-D

Av Ida - 29 juli 2008 10:19

Skrev ett långt inlägg i går kväll men det blev krångel med datorn och allt försvann!! :-(


Igår em/kväll var Anna och hennes Robert här, super kul!

Vi badade, åt tacos och chokladpudding och pratade massor.


Hela går dagen sprang Wictor till mormor o morfars husvagn och ville inte med mig hem. Vi freågade om han skulle sova där då nickade han och sa "hejå mamma". Jag gick och hämtade blöjor,napp och pyjamas.

När jag kom bort till dem igen sa jag, är det någon som vill ha sin napp? Wictor svarade "hejå mamma". Brydde inte sig om sin mamma som ville ha sin gosse hos sig....


I morse kom de till oss och åt frukost, ignorerade nästan oss helt, haha!

Nu har vi vinkat av mormor och morfar som har åkt hem.Lite sura miner från lilleman. Men inte som inte gick över med lite glass, haha!


Idag är det lite kyligare än det varit de andra dagarna. Vi behöver handla sallad och smör så det blit att fixa det och sen slappa :-D


Sivan: Saknar er och tänker på er!!!

Av Ida - 27 juli 2008 22:23

Camping det är livet det :-)

Ja det är höjdpunkten i vårt liv för tillfället!


I morse ringde pappa från rååvala camping i Helsingborg. de åkte dit i fredags. Mamma och pappa firar nämligen 25 årig bröllopsdag idag, Grattis!

Åter till saken....pappa ringde och sa att när han och mamma sutti o ätit frukost idag så hade han sagt att han saknade sina barnbarn. Mamma saknade deras hund Anton som Emma passade.


Vi bestämde att de skulle köra till Åhus och vi skulle ta med Anton. Så nu har de fått som de villo. De ligger med sin husvagn en bit bort och har sin Anton hos sig ocg de har gosat med Maja och Wictor :-D


Vi var och checkade in här vid 12 och har hunnit med besök (syster Emma med sambon Johan),badat och busat. Nu ligger Wictor gott och sover. Maja busar med sin pappa och jag bloggar.

Peters bror (Tommy) från Malmö ligger brevid!


I morgon kommer sötaste Anna och hennes Robert hit på besök, såå Kul!!

På onsdag kommer Peters mamma och andra bror med familj hit och grillar.

Då kommer även Tommy m. familjs kompisar från Malmö hit och torsdagen tillbringar förhoppningsvis vi tjejer i k.stad.  :-D


Åter till camping, haha! 

Av Ida - 26 juli 2008 12:24

Gosse till salu! ;-)

Vår lilleman är ortroligt trotsig för tillfället, biter, river, kniper, räcker ut tungan och slåss när han inte får som han vill...........

Blir galen på honom. Han vet precis vad han inte får göra men ska göra det ändå. Gäller att vara stark men man orkar inte det hela dagen, det brister många gånger för både mig och Peter!


Igår var vi oss Anna och Robert i deras helt underbart mysiga lägenhet!

Förutom att Wictor var i sitt esse så var det hur mysgt som helst.

Åt underbart god mat och pratade. Är så glad för att jag har min Anna!

Robert åkte till jobbet vid 19. Han jobbar på fängelset i Vä, jag är så impad av det :-D


Idag ska vi träffa präset och sen håller vi på att städa inför dopet, duka m,m. Sen även packa husvagnen. Känns som det snart börjar bli färdigt :-D

Av Ida - 25 juli 2008 10:16

Jag gick upp en liten stund innan resten av familjen (maja sover fortfarande) och fortsatte städa lite, fick mer gjort än jag fick i går känns det som!


Snart ska vi fixa till oss och bege oss till k-stad och Anna och Robert. Fast först blir det ett stopp på elgiganten och ett inköp av en extern hårddisk.

Vi känner att det verkligen är på tiden att föra över alla bilder på den så man har dem på flera ställen. Bilderna nu förtiden är ju ovärdeliga!


På lördag ska vi till kyrkan och träffa prästen som ska döpa Maja. Är ju ända tillfället för vi åker ju till Åhus sen på söndag. Längtar!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards