Idus

Alla inlägg under december 2008

Av Ida - 31 december 2008 23:54

GOTT NYTT ÅR

Av Ida - 31 december 2008 23:50

 Har en fråga angående att lösenordskydda bloggen, hur gör man det??? Går det??


Har idag bestämt mig för att lösenordskydda min blogg.....

Varför?

Jo för att jag fick en liter syrlig kommentar för inte så längesen om min blogg.....

Vet att denna/dessa personer vet om bloggen men har aldrig kommenterat...är nära vänner. Dåligt tycker jag..

Kankse jag som är löjlig men blev sårad.


Kommer dock ge mitt lösenord till ALLA som vill ha det!!!!!!!!

Vill GRÄNA behålla min bloggvänner!


Återkommer mer när jag vet hur jag ska gå tillväga :-)

Av Ida - 29 december 2008 19:46

Har funderat över en sak...


När man kollar runt på alla bloggar så ser jag ofta att många lägger ut bilder på släktingar,från fester osv.

Då undrar jag om de har tilllåtelse att lägga ut de bilderna eller om det är tillåtet att lägga ut bilder på vem som helst...

Menar inte någon av mina blogglänkar så ni behöver inte ta åt er :-)


Kanske en arbets skada då vi på jobbet måste ha förälderns underskrift på att få ta kort på deras barn och att få använda dem.....


Jag vågar inte lägga ut bilder på mer än dem jag vet jag får för. Bilder på mina barn anser jag ju att jag och Peter bestämmer över och kan då lägga ut de som är lämpliga.


Är jag tramsig???

Hur känner ni???

Av Ida - 29 december 2008 19:30

Av Ida - 29 december 2008 19:21

 Idag kan man beställa vårkläderna på

 www.hm.com 


Detta betyder ju även att utbudet i SALE blir större så då passar man ju på :-)

 Beställde en jätte söt klänning till Maja och matchande skor. Tänkte att hon kanske kunde ha det på sitt 1 års kalas som är om 4 månader (!!!!!!!)

Fast jag lär väl hitta massor annat tills dess :-)

Blev även en skjorta med väst och slips till Wictor. Älskar att klä honom i riktiga fin kläder :-)

Sen blev det ju såklart lite annat med :-)

Av Ida - 29 december 2008 19:05

Shit det är måndag idag.....kom på det nu och posten är fortfarande inte hämtad :-)


I dag har Peters yngsta storebror med familj varit här. Nästan hela familjen, de stora grabbarna som är  14 och 17 var inte med :-)  Dom är Wictors coolaste kusiner, hårdrocks grabbar som spelar i band och skit duktiga musiker. Wictor har nog även han fått det i blodet. Så även vi får kanske vänja oss vid trum och elgitarr sound i huset :-)

Blev i allafall en trevlig fika med dem och barnen lekte bra. Maja sov den största delan av deras besök här.


Nu har vi smått börjat paka ner allt vi ska ha med oss till Skövde. För i morgon åker vi iväg. Vi stannar nog tills den 2-3 januari. De andra gånger vi firat nyår där har vi varit tvugna att åka hem för att fira mormor som har födelsedag den 2 januari men i år blir det inte så tyvärr!!

Men jag ska tänka på henne massor precis som alltid!

Trodde att julen skulle vara jobbigare men den gick över förväntan, tycker att tiden innan, alla förberedelser var jobbigare. Steka köttbullarna var jobbigt för det vara alltid mormors uppgift. Hennes köttbullar slår det mesta!!

Önskar hon fanns här hos oss!


 


Majas nyårs klänning, även hårbandet ska hon ha!! Kommer bli sååå fin!!!

Av Ida - 28 december 2008 18:06

Jag hänger verkligen inte med denna gången!!!

Tycker att Maja är väldigt mycket bebis jämfört med Wictor när han var i Majas ålder. Vet att man inte ska jämföra men det gör man ändå!

Men sen ett tu tre så växer hon massor.

Nu börjar hon resa sig, när hon och Wictor badade i baljan försökte hon resa sig i den men kanten var för låg så hon hängde mest vid kanten :-)

   Är hon hos oss i famnen så drar hon sig upp genom att dra i oss, i sängen drar hon sig upp. (måste sänka ner hennes säng)

Håller man henne i händerna ska hon bara gå och gå och gå... :-)

Peter sa; "Hon har f*n inte tid att börja krypa hon ska bara gå" :-D


Hon är väldigt nyfiken och har ett jäkla humör, får hon inte som hon vill blir hon ARG, riktigt ARG!!!

Tiden har gått såå snabbt bara i ett nafs :-)


Tänk att man kan njuta så mycket av alla framsteg trots att det inte var längesen Wictor var i denna åldern! 

Varje barn är verkligen unikt!!!

Av Ida - 28 december 2008 16:32

Då har denna veckan gått fast att det inte känns som en vecka lustigt nog. Vet inte alls vad det är för dagar bara datum.


Blir inget med familjen Malm i dag, både vi och dom är inte riktigt krya och vill inte åka på fler sjukdomar.

Men jag hade äran att träffa Lauris för en dos vuxen prat och en helt underbart mysig promenad på de hala vägarna i prästslätten :-)


Sen blev det shopping på coop,precis som alla andra mina blogg vänner gillar jag den affären :-)


När jag kom hem va min mamma här och peter hade bakat kokosrutor :-)


Min Anna ringde innan idag, såå kul att prata med henne. Vi ska till dom den 6:e. Då ska hon få sina presenter i efterskott.



Ovido - Quiz & Flashcards