Idus

Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Ida - 5 oktober 2008 18:50

Lilleman är fortfarande fjukis! När han har alvedon i kroppen är det fart på honom men annars ligger han ihopkurad i soffan. Maja har skrikit heladagen för att sen soman och sen vakan och skrika igen :-( Tänder hoppas vi kommer utav allt detta!

Hoppas verkligen han blir frisk snart för på torsdag åker jag och Peter till Norrköping. Ska upp där och titta på Måns Möller, Björn Gustavsson, Zoran och någon till. Peter fick det i 30 årspresent av mig. VI ska åka tåg upp och bo på hotell i 2 nätter.

Kändes jätte bra när jag bokade. men nu känns de sådär. Känns att lämna bort barnen 2 nätter och sen vara så långt borta.

Vet att mina föräldrar och syskon kommer göra ett super jobb och att jag och Peter behöver egentid och framförallt sovtid :-D


Wictor lämnade vi för första gångn över natten när han var 5 månader(var på fest i simrishamn). Maja är nu 5 månader men har redan sovit hos mina föräldrar 2 ggr. Men då har vi varit i närheten och kunnat hämta hem direkt om det skulle vara ngt. Nu är vi lite längre ifrån........

Man är ju i lite större behov av egentid när man har 2 barn känner jag. Inte ofta man bara slappnar av och är. Fast mitt liv med mina barn vill jag inte byta bort mot ngt. Har "snälla" barn (alla barn är snälla) som är lätta att ta med och är vana vid att "flänga" :-D

Maja somnar numera vid 19.30 om kvällarna och Wictor strax därefter om man har tur..



Loppan har blivit så duktig på att sitta sitter bra med lite lite stöd av min hand i bland. Vågar inte lämna henne än men snart så :-D

Hon säger även "baba"  massor :-D Vet att hon inte säger det medvetet men det värmer i pappas hjärta ändå :-D

Wictor sa nämligen "mama" före "baba" :-D


Ovido - Quiz & Flashcards