Idus

Alla inlägg under september 2010

Av Ida - 30 september 2010 19:22

Så kom Peter hem, jippi!!Jag känner att det snart är tid för sängen för min del. För att jag ska orka jobba i morgon. För resterande i familjen är det fredags feeling. Inte alls avis ;)lappen och gå ner i tid till nästa termin är i fylld.ska jobba 80%. hoppas på att få ett bra schema för mig och barnen men framförallt hoppas vi på att Peter får förlängt på jobbet. Annars blir det minst sagt krisigt! Men samtidigt så varken vill jag eller orkar jag jobba 100% mer. Min ryggvärk ställer till ned så myckett och jag vill ha tid med mina barn. Är mycket jag vill hinna göra med och för dem.är en bra mamma men vill bli bättre!!Tittade på ullareds programmet för denna veckan nyss. Vill dit :) hihi! Men i december ska vi dit!! Det är väl bra att längta :)

Av Ida - 30 september 2010 06:20

Kommer Peter hem!! Jag vaknar innan klockan, känner mig utvilad! Blev inte någon bra sömn när vi var i väg. Inget slår ju sin egen säng eller hur? :)har en lång dag på jobbet men det kvittar, vet att barnen hämtas tidigare av sin pappa. I morgon är de lediga och ska ha pappamys dag. De har fått önska vad de ska göra men inte kommit på något :)hade behövt stor städa och tvätta. Dammsög,torkade golvet,städade toaletten och diskade ett Berg av disk i går men vill damma och rensa så det känns riktikgt rent. Det gillar vi :) sen vill jag ju så klart börja förbereda inför renoveringen :)nu får vi sätta fart här och starta denna morgonen :)

Av Ida - 29 september 2010 19:25

Dagarna dem bara försvinner men som ni vet gillar jag ju det. Konstigt låter som att man längtar ihjäl sig. Så är det inte jag njuter verkligen stora delar av dagarna. Men jag är glad för varje dag som passerar och jag får må bra. Ni som känner mig och har läst innan vet vad jag menar. Hatar att må dåligt och är livrädd för att inte få göra det. När jag inte mår prima överanalyserar jag om det kan finnas en orsak eller om jag är på väg ner igen. Men känslan av botten den känner man igen.ALDRIG mer tack!!!vår dator och internet krånglar fortfarande därför en tråkig blogg utan bilder förlåt!!! I morgon kommer vår älsklings peter hem och vi ska ha en lugn helg. Jag jobbar sent på fredag och vet att jag behöver ta det lugnt då. Vi funderar på ett restirang besök i helgen med barnen. Kan bli intressant. Sen är vi alla sugna på ngt badhus. Vi får se vad som händer :). Nu ska jag återgå till de tre barn jag har här två är mina egna sen är jag barnvakt till en liten Alma som ligger och sover. Det gör vi andra snart också tror jag :)

Av Ida - 26 september 2010 09:24

Nu är vi påväg hem. Vi kör tidigt då bytardagen hägrar. Börjar känna mig laddad och tunga och armbågar är vässade ;)vi har var super härliga dagar i Skövde. Igår eftermiddag/kväll blev och Lina bortskämda. Shorty ordnade fotbad i badkaret åt oss med tända ljus. Där satt vi och tjattrade,plaskade fötter och drack super gott vin. "by the river" heter vinet och det blev några glas.slurpSen mys i soffan med alla barn och vuxna :) jag och Peter har kommit fram till hur vi ska göra hemma i huset. Tankar på att flytta till ett annat har funnits. Vi har kännt att vi inte får till huset som vi vill. Därför har vi varit på lite husjakt sen i somras men nu är vi nog ganska nöjda med hur vi ska göra. Renovering... Jag vill vara klar i morgon ;) till jul ska steg 1 vara klart hoppas vi. Det går fin fint att anmäla sitt intresse för att hjälpa til här på bloggen ;) haha

Av Ida - 25 september 2010 07:35

Ja det kan man inte kalla mig igår. Somnade när jag nattade barnen. Tur att Peter i allafall var uppe och representerade vår familj ;)vi promenerade en hel del i går och min ryggvärker. Gah rygggympan ett måste på torsdag så är det!!!Wictor cyklade massor och kom över sin cykelrädsla han haft ett tag, så kul!! Idag ska jag och lina göra stan själva är det tänkt. Flera år sedan vi umgicks själva hon och jag! Nu vaknar Maja med <3 morgoongos, vi hörs!!!

Av Ida - 24 september 2010 10:25

Katrin beskriver det så bra! Läs inlägget PMS ångest http://www.finest.se/katrin

Av Ida - 23 september 2010 22:10

Vi var uppe vid 19 tiden. Denna gången har wictor faktiskt varit riktigt otålig. Frågat när vi är framme och längtat till Ellen. De är nästan som syskon när man träffas :) inte så konstigt för nnär vi åker hit blir det ju att de leker intensivt i ca 3 dagar!I morgon stpr lekplats och shopping på schemat. Wictors cykel är med så d ska få cykla till lekplatsen :) maja får åka vagn. Det har hon inte gjort på flera flera veckor hemma. :) usch vi bleka få stora barn. Buhu!!På lördag har jag och Lina önskat oss egentid får väl se om vi får det av gubbarna ;)

Av Ida - 23 september 2010 12:09

Idag har dagen hittintills handlat om öron, wictors öron. Vid 9 träffade vi logopeden som tyckte wictor gjort stora framgångar. Nästa besök blir till 5 årsdagen, i maj alltså! Sen var vi doktor patrik som tittade i öronen och tog ut lite geejs samt tittade till rören han har inopererat. Wictor var så duktig!! Så stolt är jag över hur fin han är!<3nu slappar vi lite. Ska snart packa det sista för att sen när Peter kommer hem ska vi till Skövde. Det ser vi fram emot allihopa! Skövde känns alltid hemma, konstigt då vår enda koppling dit är Lina och Shorty och deras barn. Men det är så med vissa platser man kommer till.Tack till er som kommenterade mitt inlägg "svordomar".

Ovido - Quiz & Flashcards