Idus

Alla inlägg under augusti 2011

Av Ida - 31 augusti 2011 20:41

Uppgraderade vårt spotify idag efter att en klasskamrat berättat att det var det bästa. Det var det verkligen, har lyssnat på musik hela dagen :-)


Idag slutade vi kl 12 eller ja vi har studietid efter det. Jag satt kvar en stund men mina ögon gick i kors och jag hade svårt att fästa blicken riktigt. Fick ge upp, hälsade på på jobbet i stället och kramade om mina fina kollegor. De saknar jag verkligen många är riktigt goa vänner och endel känns som en mamma för mig. Det är positivt :-) Härligt att höra att de saknar mig också. :-)

Men som jag skrivit innan känner jag att jag är på rätt bana för en gångs skull. Att jag sen har hittat vänner som jag skrattar på riktigt med varje dag är fantastiskt!! (det gjorde jag med mina kollegor oxå ska jag tilllägga)


Barnen är lagda och somnar snart hoppas jag, Peter tränar och jag sitter här. Har gjort lite skolarbete och känner att det får vara nog nu. Nöjd är jag inte men sen å andra sidan ska det inte vara klart än heller.


Av Ida - 30 augusti 2011 20:19

Försöker plugga lite och det går sisådär ska erkännas. Ett gruppaarbete om samerna håller vi på med nu. Det ska vara färdigt och redovisas på fredag. Det blir nog bra.

Idag fick jag reda på betyget på den första inlämning, blev verkligen nöjd. Ska man skryta???


Idag hade Peter tid för att lämna blod. Jag och barnen följde med och jag skulle passa på att ändra min tid då jag ska lämna blod. De hade en lucka så jag fick hoppa upp i britsen brevid Peter. Kan säga att jag var milt sagt nervös :-S

Men det gick bra, har varit så rädd för nålen. Var faktiskt yr efter så jg fick lite saft hihihi!

Men nu känns det bra, lite trött men det kan bero på att det är kväll. :-)


Fredag ska jag minsann titta på lite tatueringar. Få prisförslag och boka tid. Såå sugen på en tatuering.


Märks det att jag håller på att förändra och förnya massa med mig?

Har hållt så mycket inom mig och nu när jag valt vad jag vill med skola och allt kommer nog mycket fram. Skrattar så mycket i skolan och känner mig så fri och glad över att få vara Ida igen!

Måste leva, inte ångra något.

Sen är det värdsliga saker. Min familj vill jag inte ändra eller förnya. ;-)


    <3 <3 <3


Av Ida - 29 augusti 2011 20:34

Andra vecka i skolan påbörjad. Känns kul! Vi har haft väldigt väldigt mycket dötid i dag. Det retar mig ärligt talat en del. Jag känner inte för att "lida" för att anda inte kan bli klara. Jag har varit klar med det jag ska sen i torsdags....det betyder att jag har haft väldigt mycket tid för att läsa i boken mm. Att bara läsa så länge utan att veta vad för uppgifter vi ska ha kopplade till detta är  tråkigt.

Jag vill gärna veta vad jag ska "titta" efter.


I eftermiddags redovisade vi och i morgon ska de som inte kunde göra det. Sen vill jag komma igång!!


Nej nu ska jag inte klaga och vara negativ. Jag är fortfarande laddad och tycker det är kul!!


Dagen har inte varit bara trist och långtråkig, jag har skrattat massor med klasskamraterna och det gillar jag :-)

Av Ida - 28 augusti 2011 20:21

Idag blev det sen frukost igen. Sen hade ju nästan halva dagen gått. Vi hade olika förslag på vad vi skulle hitta på men som alltid velar vi alltid.


Men tillslut föll lotten på Rinkaby rör. Vi behöver köpa ett handfat.

Jag som alltid kollar upp öppettider innan vi ger oss iväg gjrde inte det idag och det fick vi sota för. De har bara öpper under vardagarna. :S

Det blev ett besök på Maxi i Kristianstad och sen blev det besök hos Peters mamma.


Jag har pluggat lite på det vi ska redovisa i morgon. Det känns bra.


Nu behöver vi egentligen lägga oss allihop för att vi ska kunna kraft inför kommande vecka.


Wictor ska med början i morgon bara vara på förskolan. Det tycker han är kul!

Jag måste packa ner allt som han ska ha med sig... :-)



Av Ida - 28 augusti 2011 08:57

Förra helgen var det metalldag i Olofström där Eric Saade skulle uppträda.

Här hemma kallas han Manboy :-)


Det var festligheter och det bjuds på korv, fika,glass, fiskedamm,ponnyridning och karuseller. Sen Manboy då.


Karusellerna var gamla som enligt mig borde de skrotats. De fick inte våra barn åka. Elaka föräldrar? Nix!


De hann med det mesta andra i stället. Trots att det var super mycket folk där!

våra fina barn <3

   Redo för ponnyridning

      fika och gottis

    Eric (ser ni att han tittar på mig ;-) )

Av Ida - 28 augusti 2011 08:35

En god vän påminde genom ett inlägg på facebook mig om Lekoseumet i Osby.

Jag var där några gånger när jag var liten och tyckte om det. Barbiedockorna är de jag minns bäst :-)



Förra helgen bestämde vi oss att köra dit. Det var super fint, barnen gillade det väldigt mycket.

Det kommer få fler besök och då ska vi tillbringa en heldag där. Det kan man lätt göra då det är som en enda stor lekhörna för barnen. Framförallt en tomteverkstad som barnen blev stormförtjusta i!!


Andra sidan gatan finns en briooutlet, ganska bra och låga priser. Julklappar kan säkert inhandlas där. :-)

             

Av Ida - 28 augusti 2011 08:31


Igår tittade vi, hela familjen på Hur många lingon finns det i världen.

Har ni inte sett den, gör det!!! Verkligen sevärd och tänkvärd också.


Av Ida - 28 augusti 2011 08:15

Vaknade pigg kl 7.15 Inget att göra åt, bara stiga upp :-)

Maja kom över till vår säng och somnade som tur väl om, vi var vakna länge i går så hon behöver sömnen för att orka med dagen.


Peter vill hitta på något idag, vilket jg förstår när han jobbt eftermiddag och inte haft någon kontakt med omvärlden ;-) Överdrivet men ändå :-)

Vi får se vad han vill göra.

Hade jag fått välj skulle vi ta en tur i skogen letandes efter skogens guld :-)


   


Skapa flashcards