Idus

Alla inlägg under augusti 2010

Av Ida - 31 augusti 2010 14:44

Det gick jätte bra hos tandläkaren för Maja. Hon tyckte att hon vara välduigt duktig för att vara 2 år. Antagligen får väl alla föräldrar höra det men det värmer i ens mamma hjärta ändå.Hon pratade om nappen. Man kan ha napp upp til 3 År innan det tar skada. Barn har olika mycket sugbehov så därför ska man kanske lyssna på barnets signaler lite. Vi har funderat på om vi ska sluta med nappen men nej naja behöver den lite till. Kanske till vintern eller våren. Maja vill fe mapparna till Pippi. Vi får se hur vi löser det. :)

Bvc

Av Ida - 31 augusti 2010 12:17

Med Alvedon. I kroppen åkte vi till BVC för wictors 4 årskontroll. På 1 år och 4 månader har han vuxit 12 cm och ökat 6 kilo. Vikten oroar mig lite med tanke på hur man själv ser ut. Lilleman är ju grov i sig och inte alls knubbig. Men vi ska dit och kolla vikten igen så det inte rusar i väg. Alltid en massa oro!!!Nu är hos mina föräldrar och fått lunch kl 14 ska Maja till tandläkaren. Sen handla smör som glömdes i går sen ska vi hem.Vatten utan min make har gått ok. Sovit dåligt men jag lär mig väl. Ska vara hemma i morgon med sen hoppas jag att jag kan jobba torsdag!

Av Ida - 30 augusti 2010 19:25

Nu ligger vi nerbäddade och tittar på mamma mu och kråkan. Bra film det där och även wictors första bio film.Idag blev vi bjudna på god mat hos mamma och pappa. Potatis,fläsk och löksås. Min mamma kan laga mat hon!!!Jag var inom affären innan jag hämtade barnen. Behövde Alvedon och dricka, lite godare får inte i mig något annars. Sen glass, det fikade vi på efter maten.I morgon är barnen lediga. Wictor ska på 4 års kontroll och maja tandläkaren. Proppa mig med Alvedon så ska det nog gå. Höll nämligen på att säcka i hop efter bara handlingen idag :(det blir inga bilder nu här på bloggen på några dagar. Peter hat datorn med sig så jag bloggar från iPhone.

Av Ida - 30 augusti 2010 10:58

Ligger i sängen med frukt och cvitamin. Tittar på film. Hoppas att jag ska kunna somna lite och samla kraft för kvällen med mina fina älsklings barn!! Mamma är snäll och gör mat till oss trots att hon också är förkyld och sjuk. Ska försöka vila bort min värk och feber nu....

Av Ida - 30 augusti 2010 07:22

Nu har Peter åkt... Är det då man kallas gräsänka?! Vill inte jag kallas. Jag ser mig som tillfällig singel ;-) hahaha!Kommer att sakna min älskling men vi får nog det bra, barnen och jag!Jag är sjuk och ska vara hemma idag. Snorig, febrig och hes! :( buhu!!

Av Ida - 29 augusti 2010 18:35

Ja med det i kroppen känns det som om man ska överleva i allafall.

Måste meddela extra dagmamman om att barnen inte behöver komma 7 i morgon om jag ska vara hemma och kurera mig... Tror att kl 9 får duga och sen att jag hämtar efter mellanmålet. Lite kortare dag och jag kan få lite vila.

Vilan lär behövas då min fina Peter håller på att packa nu inför sina jobbdagar i Mönsterås. Men det ska vi nog klara barnen och jag. Annars finns det ju mutor ;-)


Lite bilder


Finaste barnen <3

 


sjörövar lek på morgonen

  

Av Ida - 29 augusti 2010 17:35

Febern... Känner mig så ynklig och framförallt trött på att inte få känna mig frisk :(Kan inte vara hemma i morgon egentligen men kan inte jobba med feber, endel klara sånt men inte jag tyvärr.

Av Ida - 29 augusti 2010 11:50

Fan blev så yr så hela rummet snurrade till och jag fick hålla i mig i närmsta sak nu igen... :( blir ju så rädd fast att det bara håller i sig i nån sekund. Efteråt är man osäker på om det hände eller inte. Detta måste ge med sig snart!!! Det knäcker mig snart på riktigt. Tur att röntgen är nu i veckan!Kan ju vara så att yrslen blivit vätes pga förkylningen/virus som läkaren sa sist. För jag blir fan aldrig riktigt frisk känns det som!!Gnäll gnäll gnäll!!!!!Min kompis Lina och hennes fina barn har varit nere från Skövde i helgen. Tyvärr har deras besök här nere varit fullbokat, så är det ju i bland. Men vi fick etg litet besök nu innan de körde. Lina kom med en stor kasse med kläder till Maja som hennes flicka haft innan. Jätte fina kläder och Maja blev så glad :)

Ovido - Quiz & Flashcards