Idus

Alla inlägg under augusti 2008

Av Ida - 31 augusti 2008 14:03

Vi hade super trevligt igår med Lauris med familj. Barnen åt först och vi vuxna åt när de somnat


La in bilder från kameran igår så ska lägga in lite nya bilder idag eller i  morgon tänkte jag


Idag har jag lagt in kläder på tradera hoppas att det kan bli en slant.


I kväll ska vi hem till min syster och äta och spela bingolotto :-D


I morgon blir det att ställa klockan och bege sig till öppna förskolan med barnen! Kul!

Av Ida - 30 augusti 2008 13:04

Har en paus från trädgårds arbetet :-)

Har klippt lite gräs, rensat ogräs, klippt ner rosbusken och lagt sten i en av rabatterna.

Kul men varmt :-D

Av Ida - 30 augusti 2008 09:50

Igår hade vi en helt underbart mysig dag i kristianstad. Köpte dock inte det vi skulle men massa annat :-D

Hittade bröllopspresent, hoppas att de ska bli nöjda :-D

Sen hittade i även lite julklappar!! Ja vet helt galet men sant.  Kom på att det är ju super att börja köpa nu. Till barnen är ju lättast och till vuxna med om man vet ngt de vill ha.


Efter k-stad handlade vi och sen begav vi oss till mina föräldrar. Skulle kolla på mammas "dressingroom" hon fixat. :-D


Sen åkte vi till Emma o Johan, klockan hade då redan hunnit bli 19.30 men vi hade lovat. Det var även bra att "leka" av Wictor som hade sovit på dagen. Han är svår att få i säng om han sover på dagen. SÅ i dag blir det inget sovande. För barnen ska somna tidigt så vi (jag,Peter,Laura o Henrik) kan mysa med kräftor och räkor + massa annat gottigt!


Har fått dille på märkes kläder till barnen. De ska matcha varandra. Har hittat massa fina kläder på rean på internet. Tyckte om kläderna som frida hade på Moa och Oliver så jag härmar det lite :-D Blev en tröja till Wictor och en body i samma till Maja och även en svart klänning. Som allt är frn Villervalla. Rea priser passar mig bättre :-D

Igår blev det kläder som de kan ha och matcha varandra från Katvig (tror jag det var )

Av Ida - 29 augusti 2008 10:58

Kan inte kalla Wictor lilleman längre. Han har blivit stor gosse som vill sitta på toaletten och kissa.


VI hade ju velat ha han blöjfri nu i sommar men han var inte ett dugg intresserad och vi hade inte orken tyvärr.


Men igår kissade han på toan och idag har han kommit själv och sagt till 2 ggr. Sååå stolt var han när vi ringde mormor när han satt och kissade. TOrka sig och spola är oxå kul :-D


>Gissa om vi är stolta!  Fast såklart medvetna om att det kommer komma massa bakslag men vi njuter och glädjs nu :-D

Av Ida - 29 augusti 2008 10:52

Jag bara älskar fredagar!


Vad har hänt sen sist då...hmmmm


I onsdag var jag och min syster hos kusin och fikade och barnen lekte. igår åkte vi allihopa (syster,kusin+barn) till Olofström och shoppade lite. Lindex i olofström är ju bäst!

Sen följde Emma med hit och fikade och vi kollade TV. På kvällen kom även barnens farmor på besök.


Idag ska vi till k-stad och kolla på onoff efter en grej sen blir det myyyyys ikväll.


Lauris: Tycker lördag blir perfa! Ser vi fram emot!


Anna: Ja vår lilla Loppa är nog rätt liten :-) Har massa kläder i 56 än och hennes 62 kläder är förstora många av dem. Jeans är tyvärr kört då hon är för smal. Vilket man inte tror när man ser henne. För jag tycker hon upplevs knubbig. Vad har din lilla Maja för strl i kläder???

Av Ida - 27 augusti 2008 12:20

Tog en bloggpaus, inte medveten men ändå...

I söndags var Lauris med familj här! Var så mysigt, det var så längesen sist!

Vi beställde mat och barnen lekte så bra tillsammans.

På natten till måndagen blev Peter sjuk, vi som trott att han slapp maginfluensan. Jag och lilleman hade ju varit frisk i rätt så några dagar. Men icke!


På måndagen var jag, Wictor och Maja på BVC. En månad sist men hon hade växt 4 cm och gått upp 500 gram. Hon ligger under medelkurvorna på allt men jag tycker att hon är knubbig. Väger nu 6060g och är 61,5 cm lång.

Sen åkte vi till Min syster Emma och fikade och busade. Sen blev det en tur till mormor och morfar. Sen åkte vi och handlade lite. Jag och Wictor åt middag hos Emma och Johan. Sen åkte vi och plockade majs i kylinge. Kvällen avslutade vi hos mormor och morfar för att bada busungarna!


I går, tisdag var jag, Emma, Rebecka, Wictor och Maja i skogarna uppåt Halahult och letade svamp. Maja satt bra i bärselen och Wictor trivdes i skogen :-D Sen blev det lite shopping på coop för att handla till min sjukling. Hittade även leksaker till lilleman på rea där. Kul!

På kvällen var vi på kalas hos min kusin, hennes man och äldsta dotter firade sina födelsdagar.

Wictor kom på att man kan gå fram till folk och säga kaka så gav de en det. Han åt nog 3 bitar tårta. Snacka om en socker speedad gosse och en arg mamma på kvällen. Hade så ont i huvudet i går kväll så mitt tålamod fanns inte kvar.


Idag tar vi det lite lugnt, ska i väg med min syster. Sen ska vi hem till min kusin igen och "tigga" plommon :-D

Ska snart ringa och anmäla mig och Maja till rytmikstunden i mörrums försämlingshem som ska vara nu till hösten, kul!

Sen ska jag anmäla mig och Wictor till familjegympan om lördagarna i höst.


På måndag ska ska vi till öppna förskolan i mörrums församlingshem. Ska bli kul att träffa lite folk om dagarna!

Av Ida - 23 augusti 2008 14:59

Idag har vi varit inne på stan, Wictor behöver nya byxor. Men tyckte det var för dyrt, ska kolla HM oxå. *snålis Ida*

Provade Wictors overaller och vinterjakor från förra vintern idag. det passade. Stl 80 :-O  Han kommer väl antagligen växa ifrån det under vintern men då köper vi nytt då. De vinter kläderna han har sen förra vintern är ju knappt använt.

Men som sagt skulle han växa ifrån det så ska vi upp till Ullared innan jul så då får det inhandlas i såfall.


Träffade även en gammal jobbar kompis.Vi har pratat länge om att träffas (redan när Wictor var bebis) men har inte blivit av. Hon sa att hon inte vågat ringa. Varför är man sån ?? Jag är precis likadan.

Fick även mig ett gott skratt vad gäller "skvaller" , hur en fjäder blir till en tupp. Måste berätta för dig Lauris och se om ngt av det stämmer!!!

:-(

Av Ida - 22 augusti 2008 15:49

Trodde jag var bättre men icke, har fortfarande feber och lite orolig i magen! :-(


Saknar min mormor grymt idag. Hon ringde alltid för att höra hur det var med oss när vi ar sjuka och fixade alltid mat till oss. Saknar det något fruktansvärt och fäller en del tårar :-(

Det är saker i vardagen som gör en påmind som är värdefulla men jobbiga.

Vi hjälpte alltid varandra. När hon var sjuk fixade jag alltid proviva drycker och varma koppen, det blev hon sååå glad för och lika glada blev vi för hennes hjälp.

Usch vill ha tillbaka min mormor!

Skapa flashcards