Idus

Alla inlägg den 21 april 2008

Av Ida - 21 april 2008 21:49

Jag har varit mycket bättre i bäckenet i dag. Känns som att bebben kommit ner lite mer.

Spydde däremot som en gris i morse och åt inte fören sent. Det gör att orken tryter ganska snabbt.

Peter och jag har pratat mycket om mina/våra känslor i dag, det är skönt. Har kommit fram till att jag behöver läsa massa för att känna mig trygg. Så idag har jag gått igenom massa gravid böcker och tidningar.


I morgon är det BM besök, ska bli skönt.

Därefter måste jag upp till barnmottagningen och boka tid för Wictor och få mer astam medicin utskrivet.

Av Ida - 21 april 2008 12:02

Usch börjar bli trött på detta nu!

Känner inte igen mig, alla dessa hormoner! Jag var inte sån här med Wictor!

Känner mig gråtmild och precis som det står i böckerna att man kan göra på slutet, hahaha!

Stissa upp mig för minsta känning och tänker, detta kan väl inte vara normalt. Kanske ska ringa förlossningen och fråga tänker jag ofta! Har blivit precis sån som jag inte vill vara, en sån stirrig gravid som jag förra grav. skrattade åt bakom ryggen för att de var så nojjiga.

det som får mig slappna av är att läsa om förlossningar, se på barnmorskorna m,m. Får då tänker jag men "ähh det har jag gjort och jag klarade det". Tycker ofta det ser värre ut än jag upplevde det med.


Jag nojjar mig precis som förra gången över att skrika under förlosningen, det gjorde hon i rummet brevid och jag sa att jag vill inte skrika. Säg till mig om jag gör det. När jag sa det till min pappa sa han bra: "men va fan Ida, släpp loss! Vad gör det om du skriker."

Nej vad gör det egentligen,hahaha!


Mitt förnuft säger en sak men min känslor och hormonsvallningar säger en annan sak. BLIR GALEN PÅ MIG SJÄLV!

Detta är garanterat sista barnet , hahaha!


har ångrat flera gånger denna grav. att jag inte förde dagbok över hur jag kände med Wictor. Hade nog varit bra. Denna gången har jag inte anteckant ngt heller men som sagt detta är sista gången :-D

 Känner ni som varit eller är gravida igen sig i det jag skriver????

Av Ida - 21 april 2008 04:27

Ja då var man på övertid, känns som jag knappt sovit i natt. Men lite måste jag ha sovit. Har molvärk och halsbränna nu.

Och hör och häpna jag har inte kissat på 4,5 timme, hahaha!

Hade ett par mer rejälare sammandragningar igår. Peter masserade magen och jag hade värmepåsen på magen... Så det händer lite, hoppas bara det gör nytta med!

Nu ska jag ner och mysa en liten stund med Peter innan han beger sig till jobbet, sen blir det väl förhoppningvis några timmars sömn till!

Ovido - Quiz & Flashcards