Idus

Alla inlägg den 4 april 2008

Av Ida - 4 april 2008 11:22

Idag är Peter ledig, jippie!

Jag steg upp vid 11 men då var mina grabbar redan iväg och inte mobil har de med sig heller.

Körde faktiskt upp Peter i morse för att ta Wictor, kände att jag verkligen behöver vila. Han blev nog lite sur....


Igår efter jag skrivit det sista inlägget här trillade lilleman ner för i stort sett hela trappen, FY F*N vad rädd jag blev. Vi grät i kapp men som tur väl var gick det snabbt över och han var som vanligt. Lite senare trillade han med huvudet före inne på toaletten, från en liten liten pall. Fick då en jäkla bula och ett blåmärke i pannan. Då grät han mer :-(

Känner som världens uslaste mamma vid dessa tillfällena :-(

Han fick sen ligga och sova vid mina fötter i soffan och jag petade på han titt som tätt och han reagerade.

När Peter kom hem hade mannen min massa utslag i ansiktet och på kroppen. Han hade lite på dagen innan han åkte till jobbet men nu var det värre. Vi var rätt säkra på att det berodde på antibiotikan han ätit för Wictor fick likadant när han åt det. Men han ringde sjukvårdsupplysningen utifall att det skulle kunna vara ngt annat. Men de trodde som oss och det var inget farligt men man ska vara uppmärksam på om det blir värre.

 Vilken dag alltså!


Idag blir det förhoppningsvis mycket bättre. Min syster Emma kommer hit i kväll och sällskapar, hennes sambo ska ut med grabbarna och hon vill inte sitta själv. Ingen blir nog gladare är Wictor när moster kommer!! :-D


Ovido - Quiz & Flashcards