Idus

Alla inlägg den 28 april 2008

Av Ida - 28 april 2008 17:57

Av Ida - 28 april 2008 15:21

I dag är Maja 4 dagar gammal. Känns som att hon varit med oss mycket längre!

Allt känns så himla "lätt" (jämför hur det var med Wictor) Jag och Maja har sovit nere i natt för att inte väcka Wictor och Peter. Hon var lite kämpig på nätterna på BB. Men i natt har honn sovit bra, vaknat typ 1 gång i timmen för mat och sen somnat. Lyx jämfört de andra nätterna då jag somnat vid 3- 4 på natten!

Wictor har visat lite mer svartsjuka, vill gärna leka med henn och får han inte det blir han ledsen...man får lite dåligt samvete. Men jag försöker tänka positivt, vi har bara varit hemma i 1 dag och allt kommer förhoppningsvis bra flyta på bättre!


Idag har vi varit i farten, först åkte vi till min mormor som undrat efter oss. Hon blev så glad över att få se och gosa med Maja :-D

Sen begav vi oss in till stan, är man ny bliven mamma till en mini tjej så måste det handlas ;-)

Vi har knappt inga kläder till Maja (var ju så säker på pojk).  Så jag har handlat lite 50 kläder på rean till henne. Sen blev det även en till ammnings BH till mig.

 Vi fick en jätte fin dress av Emilie+ familj (TACK, "jackan" har hon haft i dag :-D ). jätte fina lila randiga kläder av lina+ familj och sen kläder i strl 48 och 50 av min storebror med familj. Kläderna i 48 sitter bäst. Så så liten är hon :-D


Vägde mig i morse, -8 kilo (väger 10 kilo mindre än när jag blev gravid, men 2 av dem gick jag ju ner under grav.) :-D mer ska väck! Man känner ju sig smalare än vad man är, hahaha!


Hoppas verkligen att foglossningen ska ge med sig mer, värken i fogen fram är borta men bak gör det ont fortfarande!


STORT TACK TILL ALLA KOMMENTARER!! blir så glad av dem :-D


Ovido - Quiz & Flashcards