Idus

Alla inlägg den 14 april 2008

Av Ida - 14 april 2008 22:40

Tack för alla fina kommentarer!

Skönt att veta att ni tänker på mig och finns där för mig!

Vet att jag har många att ringa till och prata med om det skulle behövas....men bli inte ledsna om jag inte gör det för tiden bara rinner iväg och telefonsamtalen som görs just nu är för att uppdatera andra eller uppdatera mig själv......


Min pappa hade pratat med mormor idag, hon hade själv bett om det. Hon sa själv att det är slut och att hon inte ville träffa honom för att han ska minnas henne som hon var. Men i andra stunden säger hon att han ska få 500 kr sen för att han ställer upp (typiskt min mormor :-D). Känns som ett friskhetstecken samtidigt som det känns som att hon ville säga hejdå till honom!!

Som det är nu tycker läkarna att hon är bättre men att hjärtat är så svagt att det kan stanna av en rejäl hostattack....

Ovissheten är det som är värst, vet inte vad man ska vänta sig.

Tur att vi har min lillasyster nu som jobbar inom äldreomsorgen som har sett massa och kan massa om medecinerna. Hon kan förutse och tolka allt bättre än oss andra! Enligt Emma är det inte vård i livets slutskede som det är nu..


Jag har bestämt mig för att inte åka och hälsa på som det är nu. Orkar inte det och klarar inte det. Mådde skit efter att jag hört hennes röst, hon låter såååå dålig. För mig räcker det med att skicka hälsningar och ev. prata med henne!

Jag får ont i magen av att prata med henne så att se henne är nog inget jag vill utsätta mig för.  Får se hur det känns längre fram beroende på hur allt går!

Av Ida - 14 april 2008 19:44

Nu är vi hemkomna från lite firande av min syster. Blev lyckat och trevligt fast att det bara var jag, Wictor, min bror och pappa. Hon ska ha stort kalas senare.

Mamma är hos mormor , hon har ingen ro när hon är hemma så hon mår bäst av att vara hos mormor!

Peter ska snart komma hem, känns som att det känns bäst. Är helt känslomässigt slut och tycker det är dumt att jag ska pressa mig och må dåligt längre än vad jag behöver göra!

I morgon kunde Peter börja lite tidigare och sluta tidigare, skönt! Känns som att kvällanra är jobbigast just nu!


Känner inte av bebisen så mycket så jag ska försöka lägga mig ner så vi båda kan slappna av lite..


Känner mig helt genomförkyld och "ont" i luftrören :-(


nu ska jag gå ner till lilleman som leker med sin morbror Martin :-D

Av Ida - 14 april 2008 14:05

Nu sover Wictor! Han är inne i en sån härlig period, med massa bus och fragmsteg! Känns så rätt att ha honom hemma och få se hans utveckling!

Språket tar fart och det kommer fler och fler 2 ordsatser! Han har lärt sig att hoppa :-D Älskar att "leka" klara färdiga gå och att räkna. 1,6, 8 kan ha säga men när han räkna är att allt . Ett, ett , ett :-D

Leken har utvecklats till "riktig" lek, man hör hur han pratar och ser vilka projekt han har!  Älskar den där lille mannen sååå mycket!


I EM ska vi till Emma och äta och fika! Synd att hennes födelsedag har kommit i kläm!


Saken är den att min mormor har blivit riktigt dålig, vi väntade slutet igår!

Anledningen till att jag inte velat skriva det är att det kan vara så att det finns människor här som läser som vet/känner mormor som läser detta! Till er sprid inte detta för det blir så jobbigt om det börjar ringa folk och fråga hur det är. Det är det sista vi behöver just nu!!!

Idag är det dock lite bättre, jag har pratat med henne men hon är fruktansvärt svag! Läkarna tror att det är/varit en jätte stor hjärtinfarkt. Sen har hon en infektion oxå. Som det känns nu kan det vända hur som helst vi vet ingenting.


Som ni kanske förstår känns föda barn saken inte aktuell eller kul! Vem ska ta lilleman när det drar igång?? Wictors favorit är min mamma och hon är hos mormor. Pappa klarar det,det betvivlar jag inte en sekund, men han har gallstens besvär och fått åka in akut flera ggr och är nära (har fått remiss) att få operas för det och risken är att det blir operation vid nästa anfall. Emma har lovat att hoppa in om det skulle vara så!

Vet innerst inne vet jag att det löser sig men allt kännns så jäkla fel och dumt för tillfället!

Grät som bara den ca 1 timme innan Peter skulle till jobbet, ville inte. Men jag vet ju att han måste jobba! Vi har dock bestämt för att det känns bättre att han bara jobbar halvdag. Men om jag känner mig ok jobbar han fulldag. Känns skönt att bara veta det!

Av Ida - 14 april 2008 10:57

Igår var en skit dag!  Vill inte skriva här om vad det gäller, utan gör det när jag känner att jag kan!

Hade en del sammandragningar igår och efter ett jobbigt besked och ovissheten drog det igång rejält. Var dock osäker på vad som berodde på vad. Men på  em /kväll trodde jag det var på G rejält. Hade ca 3 min mellan sammandragningarna men de gjorde inte jätte ont. Men lyckades somna tillslut och var glad för det.

Idag ska Peter jobba EM. Känns sådär, hade jag vetat att det skulle komma igång denna veckan hade han tagit föräldrarledigt denna veckan, men det kan ju som sagt dröja 3 veckor innan bebisen behagar komma ut.


Funderade på att ringa till förlossningen igår och fråga om hur bebisen påverkas av att jag är orolig och ledsen (pga det som händer i familjen just nu) Men samtidigt vet jag ju att bebisen klarar mycket där inne. Så jag vill inte vara löjlig och ringa in.


Idag fyller min älskade lillasyster 25 år, GRATTIS EMMA!

Ovido - Quiz & Flashcards