Idus

Alla inlägg den 6 april 2008

Av Ida - 6 april 2008 11:15

Igår var en av Peter tjejkompisar här (såklart en av mina vänner oxå). Hon är oxå gravid och ska ha i mitten av maj. Så det blir mest vi som pratar :-D De vet att det är en pojk de väntar, Kul!

Under besöket ringde mina föräldrar och ville ta med Wictor ner till kusinerna i sölvesborg, efter viss tvekan pga av att han är rätt förkyld sa vi ok. De var i väg rättså några timmar och jag och Peter passade på att slappa!

När de  kom tillbaks hade de varit uppe hos morbror Martin och eldat och vi märkte direkt att Wictor hade fått astma när de kom tillbaka. Vi gav honom medecin och sen sov han en stund, när han vakande var det värre och vi ringde sjukvårdsupplysningen och fick komma in direkt. Trots att de inte hade några tider.

Träffade världens tönt till läkare! Men han gav oss tips och sen fick vi åka hem. Väl hemma (vid 21) kom Wictor inte till ro han hostade och hostade. När klockan var 00.30 gav vi upp och ringde igen, vi sa som det var att inget som brukar hjälpa hjälper. Vi blev inskickade direkt till akuten där Wictor fick mer hostmedecin och även kortison. Hjälpte dock inte och han hostade  och lyckades tillslut somna vid 4 i natt.

Blir galen!!!!

Det ska visst vara en hosta som går nu och inget hjälper, influensa.

Fast får han feber ska vi in igen får då kan det vara ngt annat.......

Som det känns nu vill jag hoppa av föda barn karusellen och vänta tills Wictor är frisk, tanken på att det faktsikt kan sättas igång när som helst gör mig stressad. Vill inte lämna lilleman när han inte är 100% frisk!

Ovido - Quiz & Flashcards