Idus

Alla inlägg den 11 april 2008

Av Ida - 11 april 2008 22:35


 TACK för alla kommentarer!!!!!!


Emilie: Kul att du gillar mina ideer :-D Har massa på lager :-D


Lisa: raderade din kommentar av samma anledning som du raderade min. Så onödigt om det blir läst av någon som inte ska läsa det!


Anna: min bästa Anna, tycker om dig massa och saknar dig. Men vi ses ju så snart bebben är ute :-D


Sofi: Mitt SF mått är hör och häpna 37 !!!!!! Jag ligger 100 G under min inskrivningsvikt (-2 sen inna jag blev grav.) Gick upp 6 kilo med Wictor men la på mig det på slutet pga havandeskapsförgiftningen (samlar ju på sig vatten snabbt då). Hoppas inte jag ska lägga på mig mer nu och att jag tappar massa kilo direkt efter förlossningen! Jag har ju och ta som ni ser :-D


Idag har jag shoppat kläder till bebisen och Wictor, gilar lindex i olofström. de har alltid rea och massa fina kläder på rean!

Sen har jag hämtat ut ett stort paket från HM, Wictors dsommar gaderob är så gott som klar.

Även ett par skitsnygga vita jeans till Peter, vilken läckerbit han var i dem!

# ammningströjor (och mer) till mig. Vill känna mig tryggare med ammningen och veta att jag kan skyla mig bra!


Nu ska vi kolla film!

kram


Av Ida - 11 april 2008 19:26

 Tack för era gissningar, fortsätt!!!

 Bjuder på lite bilder :-D

Bild 1: Magbild från i dag v.38+5(HJÄLP)

Bild 2  & 3: Sångkort

Bild 4: sagokort/flanosaga (Flanosaga för er som undrar är sagokort som man har till hjälp när man berätta saga,på baksidan av korten sätter man en "fästkudde"  så att man kan fästa dem på en tavla. Funkar även med att fästa magneter bak och sen sätta på tex. kylskåpet.

Bild 5: Wictor leker i sitt stökiga rum.

Bild 6: Wictor i kläder som Peter hade när han var liten :-D


Vill även länka till http://mammasofie.bloggagratis.se/  en blogg som jag läser så gott som dagligen!

Av Ida - 11 april 2008 09:18

Har nu suttit i ett ca 30 minuters långt vittnes förhör med polisen över telefon!! :-D

Trodde inte det var så allvarligt när det "bara" var en smitning efter påbackning av annan bil.


Jag skulle beskriva paret (hallå det var en månad sen), hade dock rätt angående åldern på gubben. Han var född 1928 (80 år) jag sa att de var mellan 70  och 80 år :-D

Tiden då det skedde hade jag uppskrivet i min almanacka pga av jag var påväg till BM besök.


hahaha , kände mig såå viktig en stund hahaha!

Så nu är det vittnet som gäller igen ;-)


Får man någon slant för sitt exemplariska uppträdande tro?? Kanske kan vara ngt att fylla upp mammapenningen med, hahaha!

Sa till Peter att det kanske dimper ner ett brev från olofströms kommun (ägaren till bilen) där det står: Tack för din insats! vi sänder dig här en biobiljett! (hahaha, lät skit kul när man säger det på skånska, hahaha!)

Anna, följer du med på jakt efter smitare sen när din bebis kommit, hahaha!

Emilie, du kan väl haka på med Malte, ger säkert ett mer proffsigt intryck att vi har "polis" hund med oss, hahaha!


Nu ska jag fortsätta skriva min påbörjade bok, Vittnet


Slut tramsat, för en stund :-D

Av Ida - 11 april 2008 08:07

Läste nyss Anna (http://famfett.bloggagratis.se/)  blogg och hon undrar vad det är för kön läsarna tror döljer sig i hennes mage! (jag tror på pojk hos Anna)

Jag hakar på och undrar vad ni tror finns i min mage, flicka eller pojk??

Skriv gärna varför ni tror det oxå :-D

Av Ida - 11 april 2008 07:49

Varför är fredagar efterlängtade när man varit "ledig" tillsammans med sina älskade i flera dagar? Nästan hela veckan har jag gått och längtat efter fredag....

Idag ska vi besiktiga bilen, tog en snabb tid i dag för att få det överstökat. Ska nämligen sälja bilen.

Sen blir det att handla god fredags mat :-D

Wictor sover som en stock o vill inte vakna, vi har ställt klockan för att han ska komma upp i tid, har liksom blivit att han sovit till ca 10 sen vi var på sjukhuset så sent i lördags natt. Sen har vi inte orkt ändra på det då vi själva varit trötta.

Men i dag få det vara nog på sovandet....hade det bara varit så att han sov länge och ändå somnade tidigt på kvällen hade det varit ok. :-D Men så är det ju inte, han vill ha sin middags lur vid 16 tiden soch sen somnar efter tjafs vid 23. Så i kväll få han somna lite tidigare, vår lilleman! :-D



Ovido - Quiz & Flashcards