Idus

Alla inlägg den 6 mars 2008

Av Ida - 6 mars 2008 19:37



       Kolla in min vän Laura som jag övertalat att börja blogga!!

                          www.lauris.bloggagratis.se


 Laura med familj ---------->

                         

                    

                   

Av Ida - 6 mars 2008 19:24

 (bilden är inte på vår bebis i magen utan jag har hittat den på nätet)

Blev avis nu när jag kollade på Webbisar!

2 st som jag känner har fått barn, vill med!

Blir så glad över att känna det :-D


Idag har det gjort ont i underlivet när bebisen rört sig, strålar och ilar ngt så grymt. Jag rycker till och sägar AJ! Peter bara tittar på mig,haha!

Har även svårt att få luft när jag sitter ner och bebisen har någon kroppsdel mot mina revben :-D

Hade inte alls dessa problem när Wictor låg i magen, är säkert en jätte bebis i magen denna gången, HJÄLP!


Har en fråga till er som har mer koll än vad jag har, hur ser slemproppen ut?

Vet hur den ser ut hel (den lossnade på förlossningen med Wictor).Men har lite aningar om att den håller på att lossna i omgångar nu...



Av Ida - 6 mars 2008 18:57

Vår "hemliga" utfärd gick till gekås- Ullared i dag. Vi har haft en helt underbar dag, så lite folk det var på gekås har det nog aldrig varit när vi varit där (och vi är stammisar där ;-) ).

Dagen för mig började kl 05.00 idag och då gick jag upp och kräktes och fixade fikakorgen (dock inte samtidigt,hahaha!)

Vid strax efter 06.00 väkte jag grabbarna Karlsson som laddade med gröt.

Prick 07.00 körde vi hemifrån.

Wictor har varit helt underbart snäll, vi bäddade i kundvagnen med en filt och en kudde vi hade med oss och där sov han så gott i över 1 timme.

När han vaknade gick vi ut och åt middag

Blev en heldel handlat, alla födelsedagspresenter till dem som fyller år fram till sommaren, känns skönt att ha det fixat så man slipper tänka på det sen. Känns som att man kommer ha mycket att tänka på ändå.

Även i storsätt allt (kommer säkert på mer) till den kommande bebisen! Känns så skönt och välbehövligt att få köpa bebis saker.

 Sen såklart annat smått och gott som schampoo, balsam m,m.

Jag lyckades hitta en fin vår jacka för 199 kr, 2 svarta ammningsBH (89.95 st!!!), en tröja som såg bra ut att ha vid ammning och strumpbyxor :-D

Vill inte handla för mycket då det säkert kommer kännas roligare att göra det sen.

I och med att vi hållt vår utfärd hemlig för alla förutom Laura m. familj och mina föräldrar belv det bara ett enstaka bud som 2 grindar till Laura m. familj. Skönt att slippa mer, brukar annars vara så att man har en lika lång lista åt andra som åt en själv.


Jag håller på att leta vänta syskon böcker till Wictor och vill ha busiga bebben, men ej hittat den. Håkan bråkan som Lisa tipsade om kollade jag på igår. men är försvår för Wictor, tyvärr.

Känns som att jag har haft massa tid på mig att fixa detta men nu börjar det helt plötsligt bli lite panik!


Bjuder på en bild på Wictor under bilfärden hem :-D


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards