Idus

Direktlänk till inlägg 6 mars 2008

Hemkomna!

Av Ida - 6 mars 2008 18:57

Vår "hemliga" utfärd gick till gekås- Ullared i dag. Vi har haft en helt underbar dag, så lite folk det var på gekås har det nog aldrig varit när vi varit där (och vi är stammisar där ;-) ).

Dagen för mig började kl 05.00 idag och då gick jag upp och kräktes och fixade fikakorgen (dock inte samtidigt,hahaha!)

Vid strax efter 06.00 väkte jag grabbarna Karlsson som laddade med gröt.

Prick 07.00 körde vi hemifrån.

Wictor har varit helt underbart snäll, vi bäddade i kundvagnen med en filt och en kudde vi hade med oss och där sov han så gott i över 1 timme.

När han vaknade gick vi ut och åt middag

Blev en heldel handlat, alla födelsedagspresenter till dem som fyller år fram till sommaren, känns skönt att ha det fixat så man slipper tänka på det sen. Känns som att man kommer ha mycket att tänka på ändå.

Även i storsätt allt (kommer säkert på mer) till den kommande bebisen! Känns så skönt och välbehövligt att få köpa bebis saker.

 Sen såklart annat smått och gott som schampoo, balsam m,m.

Jag lyckades hitta en fin vår jacka för 199 kr, 2 svarta ammningsBH (89.95 st!!!), en tröja som såg bra ut att ha vid ammning och strumpbyxor :-D

Vill inte handla för mycket då det säkert kommer kännas roligare att göra det sen.

I och med att vi hållt vår utfärd hemlig för alla förutom Laura m. familj och mina föräldrar belv det bara ett enstaka bud som 2 grindar till Laura m. familj. Skönt att slippa mer, brukar annars vara så att man har en lika lång lista åt andra som åt en själv.


Jag håller på att leta vänta syskon böcker till Wictor och vill ha busiga bebben, men ej hittat den. Håkan bråkan som Lisa tipsade om kollade jag på igår. men är försvår för Wictor, tyvärr.

Känns som att jag har haft massa tid på mig att fixa detta men nu börjar det helt plötsligt bli lite panik!


Bjuder på en bild på Wictor under bilfärden hem :-D


 
 
Ingen bild

Liz

6 mars 2008 22:11

trevligt trevligt! hade oxå velat men känns nästintill stört omöjligt nu! väntar tills jag kan lämna Wilmer hemma! ;-)

 
Lisa

Lisa

6 mars 2008 22:30

Kom på det också, att han är nog lite för liten för den boken, men till lite större barn är den nog toppen. :)
Mysigt med Ullared. :)
Angående slemproppen(nu blir det lite äckligt :)) så såg min ut som en tjock vit flytning, som det stundvis kom ganska mycket av, alltså så jag kände hur det "rann"... :/
Hade du köpt en amningskudde? Var hittade du den i så fall? Kram

http://lisoball.bloggagratis.se

 
anna

anna

7 mars 2008 11:07

va söt han e e ida :)

http://famfett.bloggagratis.se

 
Emilie

Emilie

7 mars 2008 13:18

Haha... fattade direkt att det var där ni var =)

http://emilai

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards