Idus

Alla inlägg den 12 mars 2008

Av Ida - 12 mars 2008 13:04

Skulle gått och lagt mig för ett bra tag sen tänkte jag men har ej fått rumpan från dator stolen än!

Kollat lite på tradera efter pippi kläder till Wictor, pippi är han största favvo :-D Bra för en som även hon är lite av ett fan av Pippi! :-D


Måste köpa nya stövlar till Wictor, idag när stövlarna skulle på gnällde Wictor och ville inte ha på sig dem....kollade och de var 2 strl för små!!!

Får kolla på nya nu i dagarna. Idag skulle de ha inne dag på dagis som tur väl var.


Angående dagis så undrar om det är ngt där Wictor inte tål. Han har ju förkylningsastma och är känslig mot katter. Han får astam medecin 2 ggr om dagen. I och med detta håller vi ofta honom kanske lite mer än andra. Blir orolig när man har fått åka in akut så många gånger innan!

Men till "problemet", vi hade Wictor hemma 1,5 vecka från dagis för att bli riktigt frisk och sen är han 1 dag på dagis och ögonen börjar rinna, varas,så snorig att han inte får luft genom näsan på natten.

Har fått frågor/förslag om det kan vara så att han inte är ngt dagis barn utan behöver vara på utedagis, eller om det är så att han inte träffar barn i vanliga fall (klart att han gör!!!!).

Mina föräldrar tror att det är ngt med dagiset (ligger på källarplan i ett lägenhets hus) och tycker jag ska prata med doktorn och kommunen!

Men enligt dagis personalen så är det Wictor som är mest sjuk (ser att de andra barnens ögon varas och är grymt snoriga med) orkar inte bry mig då Wictor bara har typ 2 veckor kvar på dagis.


Ska försöka resa mig nu och sova :-D


Av Ida - 12 mars 2008 10:30

Natten har varit bedrövlig, dock inte några direkta sammandragningar men haft sååå j*vla ont av foglossningen!!


Efter jag lämnat lilleman på dagis åkte jag till konsum och köpte nappar till lilleman(de har en förmåga att försvinna helatiden), nya gravid tidningen och 2 frallor. Så nu har jag ätit och legat och läst, mysigt!!


Nu tänkte jag faktiskt lägga mig och sova är trött men även för att passa på att vila nu när Wictor är på dagis.

VIll ju ha massa ork tills han kommer hem sen.


Idag hade jag och Peter lite små planer på att kolla på bio, men blir nog inte ngt med det. Han behöver hämta pellets så vi kan fortsätta ha ett varmt hus :-D  Bio får vi hinna med någon annan dag!


Emilie: Bilden på Annas sida är ju inte söta du!!! Be henne ta och lägga ut en på Snygga Efva istället ;-)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards