Idus

Alla inlägg den 7 mars 2008

Av Ida - 7 mars 2008 15:10

Som jag hade anat så var mitt bltr högt (130/ 90 så en höjning sen sist då det var 130/80) :-(

Ska dit på måndag för jag hade högt bltr och +1 i urinen.... BM var dock inte så oroad. Men tyckte att jag skulle komma på måndag för att kolla det och för att jag ska kunna vara lite lugnare förhoppningsvis. Och sen kolla med morgon urin som är mer tillförlitiligt.

Hatar detta, högt Bltr även denna gången har varit min fasa sen jag blev gravid... :-(

Sa till Bm att om mitt bltr fortsätter stiga, finns det en chans att bli igångsatt tidigare?, men den det såg hon ingen anledning till. Sa att detta kommer knäcka mig totalt! Men det trodde hon inte och jag bad henne lova mig det.

Jag menar ju inte att bli igångsatt nu, mer att jag inte vill gå över med all den oro jag har. Och sen även pga att jag mådde så  psykiskt dåligt efter förlossningen. (jag som innan i denna grav. sagt att det gör mig inget att gå över)

Ska försöka att inte föreställa mig det värsta (jag är sån, inget jag kan hjälpa :-( ) utan göra som BM ordinerade VILA!

Ska verkligen försöka!

Av Ida - 7 mars 2008 08:40

I dag är det alltså BM besök! Är ALLTID så orolig innan för hur mitt Bltr ska vara. Får denna grav. göra det inne hos BM då jag är så orolig. Anledningen till denna oro är att jag blev igångsatt med Wictor för högt bltr och andra tecken på havandeskapsförgiftning. Den "kalabalik" det var innan och efter har satt sina spår och jag känner att jag kommer bryta samman (inte hos BM dock, utan i bilen hem) om bltr inte är bra.


Undrar om BM idag kommer känna om bebben är fixerad, när börjar de kolla det??


Efter det är de tänkt att vi ska åka till Wictors farmors jobb och hälsa på.(kan inte hälsa på henne hemma längre, för Wictor reagerade med ett astma anfall där sist pga av alla hennes katter inomhus)

Sen kvart i ett ska vi hämta Thea (min brorsdotter) i skolan och därefter Calle (min brorsson) på dagis.

Sen får vi väl se vad vi hittar på. Någon gång på em/kvällen ska barnen lämnas/hämtas. Thea ville inte sova över, hon är precis som jag, tyckte det var jobbigt att sova borta nästan tills det jag träffade Peter,hahaha! (skoj, men typ tills jag var 12)

 Hon brukar dock sova här och jag kan tänka mig att hon ångrar sig senare i kväll :-D


Av Ida - 7 mars 2008 08:24

Jag börjar med att svara/kommentera era kommentarer.

Lisa: Jag köpte ammningskudde när vi var uppe där för ett tag sen. Såg dem även denna gången. De håller på att ändra ytterliggare i butiken så alla baby tillbehör finns där pussel/spel var. (om du vet vart jag menar)

Boken håkan bråkan verkade väldigt fin och jag vara nära på att ta den fast att den var för svår men jag kunde stå emot det (stolt).

Liz: Vi har varit på Gekås massa gånger sen Wictor föddes och endast lämnat honom hemma 1 gång. Det är först nu när han är lite äldre som det är "svårare" attt ha honom med. Men vi ger honom leksaker/böcker (som vi sen lägger tillbaks!! hahaha!) att leka med i vagnen. Sen rättar vid oss efter han ochtar det lugnt. Det funkar när det inte är massa man bara måste ha som typ julklapparna, massa kläder osv.

 Dessa ilningar jag känner är oxå som oförberedda knivhugg upp rätt i "tjotabalongen" Vet inte om bebisen är fixerad men tycker mig känna huvudet långt ner....


Angående slemproppen så tror jag nästan att det är den som lossnar.....Ville inte beskriva hur jag upplever det som kommer utan ville se vad ni skrev först... Men det är typ sånt äckligt som kommer, (och har kommit i ett par veckors tid.) inte jätte jätte mycket men tillräckligt för att man ska "glatta" med pappret då man torkar sig och även se det i trosan! :-D

Jag får nog höra med BM i dag när jag ska dit, men allt är ju normalt.


Jag har svårt för att klart och tydligt säga vad som oroa mig utan antyder bara. Som tex. jag har en hel del onda sammandragningar, jag kan väl inte öppna mig av detta?? Nej sånt är normalt. Och jag vet ju att det är så men det känns som (och har gjort länge) att jag är längre gången än vad jag är. Eller kommer alla såna har känningar extremt mycket tidigare andra gången????

Hatar att ojja mig för det slutar säkert med att jag sitter här BF+14 med en igångsättningstid :-D Då skrattar folk och säger: och hon som trodde det skullle komma tidigare ,hahaha!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards