Idus

Direktlänk till inlägg 7 mars 2008

Mår inte så bra :-(

Av Ida - 7 mars 2008 15:10

Som jag hade anat så var mitt bltr högt (130/ 90 så en höjning sen sist då det var 130/80) :-(

Ska dit på måndag för jag hade högt bltr och +1 i urinen.... BM var dock inte så oroad. Men tyckte att jag skulle komma på måndag för att kolla det och för att jag ska kunna vara lite lugnare förhoppningsvis. Och sen kolla med morgon urin som är mer tillförlitiligt.

Hatar detta, högt Bltr även denna gången har varit min fasa sen jag blev gravid... :-(

Sa till Bm att om mitt bltr fortsätter stiga, finns det en chans att bli igångsatt tidigare?, men den det såg hon ingen anledning till. Sa att detta kommer knäcka mig totalt! Men det trodde hon inte och jag bad henne lova mig det.

Jag menar ju inte att bli igångsatt nu, mer att jag inte vill gå över med all den oro jag har. Och sen även pga att jag mådde så  psykiskt dåligt efter förlossningen. (jag som innan i denna grav. sagt att det gör mig inget att gå över)

Ska försöka att inte föreställa mig det värsta (jag är sån, inget jag kan hjälpa :-( ) utan göra som BM ordinerade VILA!

Ska verkligen försöka!

 
 
Lisa

Lisa

7 mars 2008 16:10

Det blir säkert bra. Förstår att du oroar dej, speciellt för att du har upplevt ett "trauma" förra gången... Hoppas du kan vila å tänka på nått annat! KRAM

http://lisoball.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

7 mars 2008 17:45

Enligt vad jag har lärt mej ligger ett "normal" vilotryck på 11-130/70-80, så 130 i ditt fall räknas ju som normalt, å 90 låter heller inte överdrivet högt, jag hade knappat kallat det trycket man tar hos bm för vilotryck, oftast är man inte spciellt avslappnad å hade egentligen behövt ligga ner ganska länge för att få ett riktigt värde. Visst ligger ditt tryck åt det högre hållet, men det känns enligt mej i allafall som att det inte borde va nån fara. :)

http://lisoball.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Liz

7 mars 2008 21:32

hej Ida! trist att du mår dåligt! :-( men jag håller med föregående talare (Lisa) att det nog inte är ngn större fara, för OM det hade varit de, tänk förnuftigt, så hade de skickat dej till förlossningen du hade blivit inlagd, men förstår din oro jag är precis likadan, och sen vet jag att det övre trycket kan man stressa till sig det kan va missledande, men inte det undre trycket! och du är om jag förstår rätt uppjagad när du ska ta tryck... så ingen fara... men blir de värre måste du ju ringa in!! men försök att ta de lugnt o så...
sa de ngt om sammandragningar o slempropp då? ta hand om dig KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards