Idus

Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Ida - 5 mars 2008 19:44

Idag har vi haft en super mysig familjedag! Älskar min familj så mycket!


Wictor har gått från liten till stor idag känns det som :-D

Peter och jag har flera ggr tittat på varandra och sagt : men herregud vad stor han blivit.

Denna veckan har han börjat prata mer och mer, trotsa mer och mer och börjat äta bättre själv och mycket mer än vad han brukar. Wictor är väldigt liten i maten men det börjar bli mycket bättre!

Hans förkylning verkar bättre till och från, hoppas att det går åt rätt håll nu!


Idag har jag köpt 2 böcker, en åt min mormor som behövs piggas upp efter en liten hjärtinfarkt för några veckor sedan. Potensgivarna tror jag den hette, det är en sjukt rolig bok om 2 systrar i 90 års åldern som bor i föräldrarhemmet. Boken handlar om deras vardag och om den "snygga" grannen som flyttar in brevid. Läs den!


Sen köpte jag Annika Lantz bok 9 1/2 månad (tror jag den heter), gud var rolig tårarna har sprutat av allt skratt! En bok som jag verkligen behöver nu!!


I morgon blir det ev inte mycket bloggande då vi ev åker på en  "hemlig"utfärd (om Wictor verkar bättre)


ETT STORT TACK för alla stöttande kommentarer ni skriver! Mår så bra av dem!

Emilie: Jag tar gärna emot hjälp av dig, kommer säkert att våldgästa dig massor när ni flyttat till Mörrum :-D

Liz: Jag brukar försöka tänka på att jag mår dåligt nu och jag ska inte utgå från hur jag mår nu. Men samtidigt så är det så lång tid man mått så här att man glömt hur det var innan :-D :-D

Försöker koppla av hjärnverksamheten och bara tänka yttligt som vad vi behöver fixa praktiskt till bebisen och Wictor :-D SHOPPING med andra ord :-D


Av Ida - 5 mars 2008 10:59

Idag är det segt, illamående och trött. Har så ont efter bassängträningen så det blev inte mycket sömn i natt.

Wictor är fortfarande inte helt 100 och därför blir han hemma denna veckan. Läkaren sa när vi var där att Wictor inte hinner bygga upp sitt imunförsvar mellan varje förkylning/sjukdom så nu känner vi att han ska få vara hemma och bli bättre! Sen har ju Wictor astma som gör att han blir lite extra anfådd när han är förkyld.

Peter ska vara hemma för vård av barn för jag orkar inte..... :-(

När Peter jobbar eftermiddag och Wictor inte är frisk blir det för mycket att ha honom hemma helt själv. Känner mig dock som boven i dramat när Peter får vara hemma... :-(

Vi har tänkt att försöka ge oss ut lite idag, vi är i behov av frisk luft allihop!

och vädret lockar till att äta glass :-D

Usch måste försöka ignorera allt detta sötsug annars bär det iväg allt för mycket och det är inte kul att ta tag i efter förlossningen!


Igår var en dag av massa skuldkänslor över att vi ska ha ett barn till, kände mig inte alls förberedd på att ta till mig ett barn till. Massa frågor som klarar vi detta, kommer Wictor må bra av detta och vad har vi gett oss in på snurrade i huvudet!

Som tur väl är så är det nästan som bortblåst idag!! 

Liz skrev i går i min gästbok på familjeliv att det finaste man kan ge sitt ban är ett syskon! Blev helt rörd och allt känns faktiskt helt rätt just nu! TACK!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards