Idus

Direktlänk till inlägg 5 mars 2008

God förmiddag :-D

Av Ida - 5 mars 2008 10:59

Idag är det segt, illamående och trött. Har så ont efter bassängträningen så det blev inte mycket sömn i natt.

Wictor är fortfarande inte helt 100 och därför blir han hemma denna veckan. Läkaren sa när vi var där att Wictor inte hinner bygga upp sitt imunförsvar mellan varje förkylning/sjukdom så nu känner vi att han ska få vara hemma och bli bättre! Sen har ju Wictor astma som gör att han blir lite extra anfådd när han är förkyld.

Peter ska vara hemma för vård av barn för jag orkar inte..... :-(

När Peter jobbar eftermiddag och Wictor inte är frisk blir det för mycket att ha honom hemma helt själv. Känner mig dock som boven i dramat när Peter får vara hemma... :-(

Vi har tänkt att försöka ge oss ut lite idag, vi är i behov av frisk luft allihop!

och vädret lockar till att äta glass :-D

Usch måste försöka ignorera allt detta sötsug annars bär det iväg allt för mycket och det är inte kul att ta tag i efter förlossningen!


Igår var en dag av massa skuldkänslor över att vi ska ha ett barn till, kände mig inte alls förberedd på att ta till mig ett barn till. Massa frågor som klarar vi detta, kommer Wictor må bra av detta och vad har vi gett oss in på snurrade i huvudet!

Som tur väl är så är det nästan som bortblåst idag!! 

Liz skrev i går i min gästbok på familjeliv att det finaste man kan ge sitt ban är ett syskon! Blev helt rörd och allt känns faktiskt helt rätt just nu! TACK!!

 
 
Emilie

Emilie

5 mars 2008 12:41

Ida, det kommer gå jättebra! Peter ska ju vara hemma med er i början och en hel del i sommar. Som du skrev så har du ju Kaj och Elaine som hjälper dig så mycket dom orkar och kan. Ni kommer få det så mysigt när ni ska gå hemma du, Wiktor och den lilla bebisen =) Nu när jag flyttar till Mörrum kan ju jag komma och hälsa på när Peter jobbar eftermiddag. Något kan jag säkert hjälpa till med, byta blöja kanske =)

Många kramar Emilie

http://emilai

 
Lisa

Lisa

5 mars 2008 13:39

Känns meningslöst att starta nån diet så här i dessa fikatider. :) Å som sagt känner jag mej ganska smal trots de där tolv extra kilona :)
Hoppas ni får en mysig dag i solen hela familjen. :)

http://lisoball.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Liz

5 mars 2008 15:43

så lite så! :-) det är helt sant! O vet du vad? jag är övertygad om att du kommer bli en jättebra 2-barnsmamma!! Det är mycket nu för din del jag förstår dig, man ska inte säg att det är lätt alltid,jag tyckte min sista graviditet var bläää! speciellt på slutet...och då va jag inte i närheten av dina krämpor! tycker du är jätteduktig Ida! så bara ta hand om dig/er och sluta (försök) tänk så mycket och bara va! du behöver det, det andra kan du fundera på sen när du verkligen ser vad som händer och sker...man kan nog aldrig föreställa sig riktigt på vad som komma skall! men jag vet man tänker undrar och funderar ändå till leda i huvudet, men i bland kan de va bra att koppla av hjärnkontoret oxå! :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards