Idus

Direktlänk till inlägg 5 mars 2008

Dagen idag!

Av Ida - 5 mars 2008 19:44

Idag har vi haft en super mysig familjedag! Älskar min familj så mycket!


Wictor har gått från liten till stor idag känns det som :-D

Peter och jag har flera ggr tittat på varandra och sagt : men herregud vad stor han blivit.

Denna veckan har han börjat prata mer och mer, trotsa mer och mer och börjat äta bättre själv och mycket mer än vad han brukar. Wictor är väldigt liten i maten men det börjar bli mycket bättre!

Hans förkylning verkar bättre till och från, hoppas att det går åt rätt håll nu!


Idag har jag köpt 2 böcker, en åt min mormor som behövs piggas upp efter en liten hjärtinfarkt för några veckor sedan. Potensgivarna tror jag den hette, det är en sjukt rolig bok om 2 systrar i 90 års åldern som bor i föräldrarhemmet. Boken handlar om deras vardag och om den "snygga" grannen som flyttar in brevid. Läs den!


Sen köpte jag Annika Lantz bok 9 1/2 månad (tror jag den heter), gud var rolig tårarna har sprutat av allt skratt! En bok som jag verkligen behöver nu!!


I morgon blir det ev inte mycket bloggande då vi ev åker på en  "hemlig"utfärd (om Wictor verkar bättre)


ETT STORT TACK för alla stöttande kommentarer ni skriver! Mår så bra av dem!

Emilie: Jag tar gärna emot hjälp av dig, kommer säkert att våldgästa dig massor när ni flyttat till Mörrum :-D

Liz: Jag brukar försöka tänka på att jag mår dåligt nu och jag ska inte utgå från hur jag mår nu. Men samtidigt så är det så lång tid man mått så här att man glömt hur det var innan :-D :-D

Försöker koppla av hjärnverksamheten och bara tänka yttligt som vad vi behöver fixa praktiskt till bebisen och Wictor :-D SHOPPING med andra ord :-D


 
 
Ingen bild

Liz

5 mars 2008 20:18

shopping är ALDRIG fel!! :-) låter som en mysig dag! vet du vad jag kom på, på tal om böcker köp gärna en bok till wictor om bebis eller vänta bebis, jag hade en sån jättebra bok (kråke bok som jag prenumererade på) som jag läste för Malina, visst hon va äldre, men tror ändå de kan va bra att förbereda lite på det viset de förstår mer än vad vi anar! ;-)
hemlig utfärd nu bleev jag nyfiken :-D
ha de så bra så länge!! kram

 
Lisa

Lisa

6 mars 2008 10:43

Vet en annan bra "vänta-syskonbok" till Wictor Håkan Bråkan å bebismysteriet, men det vet du kanske? :)
Kom på att du om någon borde ju ha kolla på barnböcker :)
Hoppas ni får en mysig dag!

http://lisoball.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards