Idus

Direktlänk till inlägg 12 mars 2008

Vaken än

Av Ida - 12 mars 2008 13:04

Skulle gått och lagt mig för ett bra tag sen tänkte jag men har ej fått rumpan från dator stolen än!

Kollat lite på tradera efter pippi kläder till Wictor, pippi är han största favvo :-D Bra för en som även hon är lite av ett fan av Pippi! :-D


Måste köpa nya stövlar till Wictor, idag när stövlarna skulle på gnällde Wictor och ville inte ha på sig dem....kollade och de var 2 strl för små!!!

Får kolla på nya nu i dagarna. Idag skulle de ha inne dag på dagis som tur väl var.


Angående dagis så undrar om det är ngt där Wictor inte tål. Han har ju förkylningsastma och är känslig mot katter. Han får astam medecin 2 ggr om dagen. I och med detta håller vi ofta honom kanske lite mer än andra. Blir orolig när man har fått åka in akut så många gånger innan!

Men till "problemet", vi hade Wictor hemma 1,5 vecka från dagis för att bli riktigt frisk och sen är han 1 dag på dagis och ögonen börjar rinna, varas,så snorig att han inte får luft genom näsan på natten.

Har fått frågor/förslag om det kan vara så att han inte är ngt dagis barn utan behöver vara på utedagis, eller om det är så att han inte träffar barn i vanliga fall (klart att han gör!!!!).

Mina föräldrar tror att det är ngt med dagiset (ligger på källarplan i ett lägenhets hus) och tycker jag ska prata med doktorn och kommunen!

Men enligt dagis personalen så är det Wictor som är mest sjuk (ser att de andra barnens ögon varas och är grymt snoriga med) orkar inte bry mig då Wictor bara har typ 2 veckor kvar på dagis.


Ska försöka resa mig nu och sova :-D


 
 
Hanna

Hanna

12 mars 2008 15:27

Det kan inte vara mögel dom har??
Vet dock inte hur det utspelar sig hos människor men ändå.
Jag själv får hosta om det är mycket mögel.

Hoppas ni finner någon lösning, tycker verkligen du ska prata med en doktor. Dom kanske kan hjälpa.

Ha en bra dag :D

http://linnea05-elias07.babyblogg.se

 
anna

anna

12 mars 2008 17:49

de kanske är någon av barnen som har djur hemma? Eller någon som röker eller har rökigt hemma?

Hoppas med de ordnar sej
Kram Anna

http://famfett.bloggagratis.se

 
anna

anna

12 mars 2008 20:47

nej du faktist inte! du vet man är ju en sån atlet haha

http://famfett.bloggagratis.se

 
Lauris

Lauris

12 mars 2008 21:14

Hej idus alias Vittnet:-)
Hört nåt från polisen än?
Jag är en riktigt dålig bloggare till skillnad mot dig. Hmm... Skrevt ett långt inlägg igår faktiskt men så rätt som de var dog datorn, blev något irriterad o orkad einte skriva om de igen. O idag har jag donat me annat o nu sitter ja o ska kolla lite annt på nätet. Får helt enkelt se när de blir av nästa gång. kanske skriver lite ikväll. Får se de:-)
Kram

http://lauris.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards