Idus

Direktlänk till inlägg 27 april 2008

Hemma igen!!

Av Ida - 27 april 2008 14:32

Ja nu är vi hemma, ja hos mina föräldrar i allafall :-D

Det blev en liten Maja..så chockad jag blev när hon kom upp på magen. Hon är helt underbar, äter sover och bajsar. En bebis enligt böckerna så här långt. :-D

Förlossningen gick bra, en smärta värre än med Wictor men samtidigt var det bättre. Skriver mer om det sen när jag har tid.


Att bli mamma för andra gången känns helt underbart, så mycket coolare och avslappnad denna gången!


Wictor älskar sin lillasyster, först var han lite avvaktande sen vill han hålla henne, krama henne och känna på henne. Får han inte det blir han så ledsen.

 Som vi har längtat efter vår lileman, grät som bara den när vi kom hem och träffade honom!

MATDAGS :-D


 
 
Lisa

Lisa

27 april 2008 15:01

Vad härligt att allt har gått bra. Å att Wictor tycker så mycket om sin lillasyster. :)
KRAM

http://lisoball.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marina

27 april 2008 17:10

stort grattis!

 
Emilie

Emilie

27 april 2008 20:21

Det märktes verkligen att det var bättre denna gången, var som en helt annan Ida om jag jämför när ni kom hem med Wictor.

Kul att få se den lilla tjejen redan nu,
så liten och så sööt! Helt underbar!

Längtar tills jag ska få gosa med henne =)

Ha det helt underbart och njut av er lilla familj. Kramar Emilie

http://emilai

 
Ingen bild

Anna

27 april 2008 20:58

MAJA är ett jättefint namn! Välkomna hem och hoppas allt funkar bra. Vi hörs i veckan. Hälsa familjen. KRAM!

 
Ingen bild

Lauris

27 april 2008 21:22

Hej min vän!
Åh va jag ser fram emot att träffa er nu. Förstår att ni velat ha tid med nya familjen idag. Kul att Wictor gillar Maja. Astrid kommer bli så avis:-)
JAg har kläder i massor till lilltjejan. Var på Brunnen idag o hittade en massa till henne. hihi! Fint o billigt. Bra kombination:-)
Köpt nya kläder till henne me förstås. Inte bara begagnat;-)
Idag har Henrik spytt o skitit om vartannat här hemma. Hmm...Hoppas jag klarar mig ifrån det. Astrid spydde ju senast i förgår vid 23-tiden men idag vatt risig i magen. Men så ikväl efter hon druckit sin välling spydde hon i kaskader. Spydde ner hela soffan, hela mig, täcke o allt. Usch! JAg som trodde hon näst intill avr frisk nu. Grr!
Men vi kan väl höras imon, prata lite i telefon så kommer jag o hälsar på så småningom när de gått ett tag efter familjen blivit frisk. Typiskt att de är sjuka här hemma, vill ju träffa Majsan.hihi
Stor kram o välkomna hem!

 
Ingen bild

Emelie &Anton

27 april 2008 21:48

Ett stort grattis till er lilla Maja / Kram Emelie

 
anna

anna

27 april 2008 22:10

Grattis grattis grattis :) Öj! ni snodde mitt eventuella namn haha ;P Hoppas ni har de bra. Kram!

http://famfett.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ellinor

28 april 2008 08:02

Grattis till lilla tjejen!!!!! Ser fram emot att höra förlossningsberättelse med nr. 2..... Är allt lite avis, mysigt ju!!!!! KRAMAR

 
Cattis

Cattis

28 april 2008 12:20

GRATTIS vännen!

Va roligt att det blev en liten Maja.... Hoppas allt är bra med er alla 4!! Får komma upp en dag sen när allt lugnat sig o hälsa på er....

Massor av kramar till er alla!

Kjamis Cattis

http://www.lugnahornan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards