Idus

Direktlänk till inlägg 23 april 2008

Wictor sjuk! :-(

Av Ida - 23 april 2008 07:06

Nu får jag inte föda!

Wictor har haft jätte hög feber i natt och kräkts.... Fick ringa sjukvårdsupplyssningen som sa till oss att öppna fönstrena och klä av honom, Även ge honom dubbeldos av alvedon. Efter 1,5 timme var febern nere på 38. Nu i morse efter 6 timmar har han 38,7 så han fick ipren som stolpiller, han har kräkts 2 ggr till. HATAR DETTA!

Fan vad orolig man blir!

Tror att han kan ha fått någon maginfluensa eller ngt och då ska det ju bli bättre idag.

Hoppas bara han får behålla vätska, han vill dricka men kräks upp det direkt.

Se om vi ringer BVC och rådfråga, för att lugna en orolig mamma!

 
 
Lisa

Lisa

23 april 2008 08:55

Å nej. :( Hoppas det blir bättre snart. Å att bebisen som ändå väntat så pass länge väntar lite till så han i hinner bli frisk lillkillen... Kram

http://lisoball.bloggagratis.se

 
anna

anna

23 april 2008 09:37

usch stackars Wictor. Hoppas inte nu blir smittade mitt i allt detta nu :(

http://famfett.bloggagratis.se

 
Emilie

Emilie

23 april 2008 11:28

Stackars liten, hoppas han blir bättre snart... Jag tror att bebisen väntar ut tills ni är redo för detta. Kramar

http://emilai

 
Ingen bild

Lauris

23 april 2008 12:14

Hej vännen!
Ringde dig nyss men det var upptaget. Hade tänkt fråga ifall vi skulle komma på besök. TA me lite fika o så. Henrik har bakat här medans jag vatt me A på inskolningen.
Men blir inget med det ser jag ju. Stackars wic är sjuk igen. Va typiskt nu när de drar ihop sig för födsel. Hoppas han tillfrisknar innan dess. Annars har han de säkert bra hos mormor o morfar ändå. Känner sig ju trygg hos dom oxå ju. Tur de.
Va magen sjunkit ner sen jag såg dig sist (på bilden) Ser fram emot att träffa bebisen snart:-)
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards