Idus

Direktlänk till inlägg 19 april 2008

Rubrik saknas

Av Ida - 19 april 2008 20:48

Liz: Usch kan tänka mig vilken pärs graviditeten med Mailina måste varit!!

Jag var själv inte så orolig för bebben i magen men Peter började bli orolig + att jag kände att det kanske kunde hjälpa mig om jag kom bort till förlossningen och fick det svart på vitt och det gjorde det!

Diin mamma var med största sannolikhet med dig under din förlossning med Mailina.
Blir lite rädd när du skriver att första förlossningen var bäst rent smärtmässigt! Hoppas på att denna ska gå bättre än förra! Vad har du tagit för smärtlindring under förlossningarna??

Jag tror inte på bebis i helgen....får se när den lille vill ut :-D


Emilie: Du har ju Malte :-D Och annars har ju jag 2 så du kan "låna" en :-D

 
 
Emilie

Emilie

19 april 2008 21:51

Ja jag kan låna en utav dig, Anna lånar ut mini-mogge så jag kanske sitter där med 2 sen... hehe...

http://emilai

 
Ingen bild

Liz

19 april 2008 22:05

ja de va dubbelt där på slutet, för samtidigt va jag ju så lycklig över livet i magen, och bara bestämde mig för att jag SKULLE glädjas åt det, men fan (ursäkta språket!) vad svårt, men samtidigt tror jag att de hjälpte mig väldigt mycket att just ha DET att koncentrera mig på, annars hade man kanske säckat ihop totalt!! Så tror att hon va meningen på mer än ett sätt..... sen ville jag så gärna att de skulle va en flicka så jag kunde döpa henne efter mamma i andra namn, så jag blev så lycklig när de va en tjej som tittade ut! :-)
Tror de va bra för dig att kolla upp me, för de lugnar ju en...annars går man ju bara och oroa sig för det ME!
Ja du, jag är nog den enda som säger att 2:a förlossningen va värre!! ;-) Förlåt tänkte mig inte riktig för när jag skrev de....tror inte de blir så för dig....! Alltså jag va mer me den här gången så de va ju bättre och tidsmässigt lika lång tid, men upplevde krystningen betydligt värre då Jag skötte den biten SJÄLV med Malina, typ 2krystvärkar som knappt kändes sen ute....med Wilmer va det nära döden upplevelse (kanske för han va större??, annan ställning?? vad vet jag.. :-)) jag har tagit EDA med båda och lustgas! Med Malina va jag öppen 8 då jag fick den, med Wilmer 6 (så tidigare...) och då tog den naturligtvis bara på ena sidan!! så på ngt sätt kändes det värre än utan!!! helt hemskt men de rättade till de efter nån timme.. men fy! de som va min livlina när jag tänkte på föda barn igen, med Malina va de rena drömmen när jag fick de... tänkte med de här kan jag ju föda barn varje dag! :-D så olika de kan va ändå! OJ va långt de blev, inte meningen, så.... nu vet de flesta lite om mig o mina förlossningar me! ;-) men jag har alltid sagt att jag är inte gjord för det där med att föda barn o vara gravid!! ha ha ha!
men som sagt Ida, JAG är den enda som jag vet som sagt att den 2:a va jobbigare, så oroa dig inte för det, och ont vet man ju att det gör... ;-)men så underbart när allt är över och man får de lilla livet på magen! värt PRECIS all smärta man kan ha! :-) Ta hand om dig/er! Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards