Idus

Direktlänk till inlägg 18 april 2008

Hemma igen!

Av Ida - 18 april 2008 18:46

Ja nu är jag hemma igen, var skönt och välbehövligt att sova hos mamma och pappa. Tror de har tyckt att det har varit mysigt att ha oss där oxå :-D


Peter håller på att grilla korv och Wictor är ute och leker. Jag har förberett maten här inne.


Mamma och Emma var så glada när de kom från mormors för att hon var så pigg. Satt uppe och åt på rummet. Behöver dock stöd när hon äter och går. På måndag ska de ha vårdplanering, för mormor kommer inte hem utan till ett boende och hennes enda önskan är att det är nära mamma.

Jag har bestämt mig för att åka in i början av nästa vecka om hon forsätter krya på sig och jag känner att jag orkar. Hon frågar efter mig, hur det är med mig osv. Hon håller fortfarande fast vid att det är en flicka i magen :-D

Vi får se :-D


I morgon kommer Laura med familj hit, vi ska äta gott. Stuvade makaroner, stekt falukorv och köttbullar. hahaha! Det är svenska mat som lockar när man varit i thailand och det har inte vi emot, vi tycker det är jätte gott och det är barnvänligt!


 
 
Lisa

Lisa

18 april 2008 19:04

Vad härligt att det går på rätt håll... Vet du vilket boende det blir hon flyttar till din mormor? Usch ja, det är ganska mycket depp här nu, jag ger snart upp... :(
Hoppas ni med får en härlig fredag!

http://lisoball.bloggagratis.se

 
Emilie

Emilie

19 april 2008 00:12

Va skönt att Frida är piggare och att du mår bättre.

Hade lejt Peter till att hålla koll på webbisar om du kanske skulle dyka upp där, ville ju köpa bebiskläder i Ullared men icke sa nicke.

Ha de gott!

Många kramar till dig!

http://emilai

 
Lisa

Lisa

19 april 2008 09:44

Nu är det nära!!! :) Så spännande!
Hoppas det är bra med er, hela familjen.
Jag måste få komma å hälsa på er sen när bebisen kommit å allt har lugnat sej, är så nyfiken på Wictor med. :)
Kram

http://lisoball.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards