Idus

Direktlänk till inlägg 9 april 2008

Rubrik saknas

Av Ida - 9 april 2008 23:45

Så kul att så många kommenterat!!

Konstigt att alla när det väl kommer till kritan egentligen har samma tankar kring det här med vänner och ändå är alla på något sätt inte helt nöjda :-D


Måste bara få kommentera/svara på Ellinors kommentar om jag är lite rastlös inför det som skall komma. (Kul när ni ställer "frågor"!!!)

Känner nog inte så helt ärligt, vissa stunder längtar jag tills det är över men mesta dels bävar jag faktiskt över vad som komma skall :-( Menar då förlossningen och BB tiden. Bebisen längtar vi efter :-D

Vill inte vara en person som ringer till förlossningen och undrar massa innan det sätter igång, vill inte upplevas som löjlig :-D 

Letar definitivt inte symptom utan glad när jag inte känner ngt :-D

Så hade inte Peter varit så orolig över att jag kände att det rann/rinner från mig så hade jag inte ringt.

Mådde verkligen piss under BB tiden och har nog inte bearbetat det som jag kanske borde om man nu kan det. De flesta omföderskor "ångrar" sig när det närmar sig, så jag kanske är normal i allafall ;-)

Alla känslor som amn hade då kommer upp på ytan igen denna gången!

Är en riktig räddhare av mig och en funderare som vill ha allt klart för mig. Så att inte veta när och hur saker ska ske passar inte mig. (planerar julen för nästa år på julafton).

Ännu värre är det denna gången, som du skriver Emilie finns det en stor oro över Wictor. Hur ska han ta det, hur ska allt ske på bästa sätt osv... Löjligt jag vet!!

Allt låter nog ännu värre än vad det är med, jag är alltid för öppen och för ärlig med att dela med mig om hur jag känner. Folk tror nog lätt att jag är psyko ;-) hahaha!

Försöker fokusera på saker som sker när allt detta är "över", allt som vi ska göra och allt mysigt. Det jobbiga och onda vet jag ju egentligen bara är för en sån liten del/tid av restan av vårat liv........

Tar absolut inte illa vid mig av era frågor/kommentarer så fortsätt :-D


 
 
Ingen bild

Ellinor

10 april 2008 08:40

Jag tror att Victor kommer att älska att bli storebror. Bara man inte glömmer bort det stora barnet, som jag tror många gör... Helt plötsligt ska den stora bli STOR, man gnäller och tjabba osv... Man MÅSTE ta till vara på båda de små liven... Jag ser så fram emot nästa barn, fast som du är jag rädd för BB-tiden, hatade oxå den, och kanske ännu värre om man har den andre hemma som väntar... Jag väntar med spänning på hur detta ska gå, hoppas bebisen tittar ut snart;-) KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards