Idus

Direktlänk till inlägg 9 april 2008

Angående mitt inlägg om vänner

Av Ida - 9 april 2008 17:52

Det är som du kommenterade Lisa att det är skillnad på mycket besök och riktiga vänner. Riktiga vänner kan för mig vara vänner som man kan vara ifrån ett tag men ändå veta vad man har dem och att när man träffas är det som man sågs i går.

Så känner jag med dig Emilie, som du skriver så har vi haft massa kul i hop. Det är sånt som vi gjort tillsammans man hoppas att sina barn får uppleva. Den riktiga leken, för vi har verkligen lekt!

Hoppas och tror att vi ses mer nu när ni bor i mörrum och jag går hemma.

Vissa perioder i livet har man mycket och fokus ligger på att man ska få allt i vardagen att gå ihop.


Jag och Peter kan ofta sakna kompisar som man kan ringa till sent en fredag/lördag kväll och snabbt och impulsivt bestämma att man ska ses. Vi tror alltid att folk är uppbokade och inte har tid. Sen visar det sig att de man tänkt ringa har kännt ungefär lika.

Eller kompisar som man kan ringa när man är ute och går eller kör och ta en fika hos. Jag vill gärna att folk ringer innan de kommer till oss om så precis innan. Anledningen till det är att jag vill hinna klä mig (om jag inte är det, för det är ganksa vanligt att vi/jag inte är det :-D) och sen även hinna plocka undan det värsta. Tror nog att de flesta vill det. Eller är det bara vi som är så sviniga?? ;-)


Vill tacka dig Liz, för den fina kommentaren till mig för ett tagsen. Den värmde verkligen!!!!!

 
 
Lisa

Lisa

9 april 2008 19:55

Håller helt klart med om att det finns riktiga vänner som man kan vara i från ett tag å hitta tillbaka till, behövs bara lite timing. :)
Har precis börjat umgås med en kompis som jag upplevede tonåren i hop med å sen gled vi isär, nu har vi helt plötsligt en himla massa gemensamt igen... :)
Hoppas du mår bra! :)

http://lisoball.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ellinor Ström

9 april 2008 20:36

Känns som om du börjar bli lite rastlös inför allt??!!! Jag känner igen mig i dig..... Det sista är kämpigt, men snart är det över....
Håller med dig om att man önskar sig fler impulsiva vänner, gör vi med.. Och visst är man lite svinig;-) Och jag vill hemskt gärna hinna klä mig och plocka undan innan folk kommer, om så bara ett par minuter;-) Hoppas det är över för dig snart, jag håller tummarna!!!! LYCKA TILL!!!! Kram

 
Emilie

Emilie

9 april 2008 22:47

Jag tror det är ni som är sviniga =) nej jag skojar bara jag tycker ochså att det är skönt att få en förvarning mest för att vi nästan aldrig har fika hemma, får alltid be fikagästerna att köpa med sig något. Såna är vi!

Jag håller med dig, känner precis likadant som du skriver. Tycker det är så härligt att vi inte behöver bekräfta vår vänskap utan vet att den andre alltid finns ett telefonsamtal bort och nu även på gångavstånd =) Tror ochså att vi kommer träffas mycket mer nu, tänk vad vi ska grilla i sommar =)

http://emilai

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards