Idus

Direktlänk till inlägg 27 mars 2008

Torsdagen!

Av Ida - 27 mars 2008 19:20

Idag har det varit en bra dag fram tills nu för en stund sen.....

Ringde till min älskade mormor som kom hem från sjukhuset igår. Hon var så ledsen för hennes "vän" gick bort i natt. Mormor träffade en "gubbe" för några månader sen som hon träffat i ungdomen. Mormor och han fann varandra så som man bara kan göra på äldre dar när ens älskade gått bort och man är själv. Vi har varit så glad för mormor skull! Och inatt gick han bort lite oväntat! :-(


Dagen annars idag har varit underbar. Wictor bjöd dagis kompisarna på ett stort fruktfat innehållande vindruvor, äpple, päron, banan,ananas,russin, physallis och melon. Alla barnen hade suttit still i hela 50 min. och mumsat, kul!! :-D De brukar max kunna sitta 15 min. Skickade även med fina servetter, papptallrikar och ballonger till dem :-D


Jag och Peter har faktiskt mått bra idag så vi körde till EKO och köpte blommor att plantera ut och en räfsa till vår lilleman. Därefter åkte vi till bromölla och kollade husvagnar. Blev så till oss att vi sen åkte tillbaks till åhus som vi visste hade bra erbjudande på husvagnar. De har kampanj på begangnade husvagnar denna månaden, billigare, nybesiktigade, 6 mån. garanti och sen ett nytt förtält på köpet :-D

Vi föll för en som vi ska kolla på imorgon igen. Mamma o pappa ska följa med och kolla oxå.

Så kankse min svensson dröm gå i uppfyllelse :-D

När vi kom hem grejade vi lite i trädgården, jag och Wictor räfsade och planterade.

En bra dag fram tills för en stund...........

I morgon ska vi åka och muntra upp min mormor, men inte förens vi hämtat lilleman. Hon bara älskar Wictor och Wictor älskar sin mormor Frida :-D

 
 
Lisa

Lisa

27 mars 2008 19:51

vad tråkigt att de inte fick behålla sin kärlek lite längre. :(
hade med en bra dag fram tills nu, i bland är det inte rättvist, en hel dag som är bra är väl inte för mycket begärt?! :)

http://lisoball.bloggagratis.se

 
Emilie

Emilie

27 mars 2008 21:08

Va tråkigt för Frida...
Kul med husvagn, vi vill ochså ha en men vi får vänta lite har lite annat att göra nu.

Kramar

http://emilai

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards