Idus

Direktlänk till inlägg 4 mars 2008

Dagen som snart gått!

Av Ida - 4 mars 2008 19:38

Förstår inte att dagarna ska gå så snabbt!


I förmiddags var Peter hos ortopeden och jag och Wictor var hemma. Jag fick ett ryck och började rensa i skåp och lådor i bokhyllan. Wictor var snabbt framme och det blev snabbt ett par fajter om saker han inte fick röra eller stoppa i munnen! Han har i stort sett aldrig stoppat saker i munnen men nu gör han det för att trotsa. Ser direkt på han när han ska göra ngt som han vet att han inte får. När man säger till honom skriker han och sen slänger sig på golvet.


När Peter kom hem fixade vi lite lunch och sen sov vi lite middag tills det vara dags att åka in till stan igen.

Jag skulle på bassängträningen och Peter och Wictor körde till djuraffären för att fixa inför våra kommande husdjur. Det ändå djuret som kan tänkas komma in i detta huset, då jag mer eller mindre är rädd för de flesta djur.

Vi har fått ett akvarium av mina föräldrar och även fiskar till det. Det var egentligen tänkt att vi skulle "installera" det senare så att det skulle vara Peter och Wictors grej när bebisen kommit. Men det blir lite tidigare, fiskarna flyttar in redan till helgen och bebisen lär väl inte komma innan dess :-D


När de hämtat upp mig från bassängträningen åkte vi till affären och handlade lite lax. Mums!

Inne i affären fick inte Wictor som han ville och la sig fint på golvet och skrek lite. Tycker det är lika kul att se varje gång, hahaha! Vi reagerar knappt på det utan bara säger kom nu Wictor, då reser han sig som inget och kommer. Blir nog inte värre (hoppas) pga att vi inte reagerar på hans "utbrott".


Väl hemma blev det lätt matlagning och kladdkake bak som vi ätit.. :-D


Bjuder på bilder på akvariumet och ett Wictor utbrott :-D

 
 
Lisa

Lisa

4 mars 2008 21:46

Vad mysigt med husdjur. :)
Stina är himla fint, jag hade det som andranamns förslga till vår bebis, min syster heter ju det med. :)

http://lisoball.bloggagratis.se

 
anna

anna

5 mars 2008 09:13

Jag tror med lätt på att de är en pojk. Har nästan ställt in mej på de. Fast blir en flicka blir vi igen fem generationer flickor. Så de hade varit lite kul :). svårt de där med namn. vi är lite oense. Men de ordnar sej nog :) har ni bestämt? tycker Wictor de ska blir kul med en lillebror eller lillasyster :)?

http://famfett.bloggagratis.se

 
Emilie

Emilie

5 mars 2008 10:29

Va fin Wiktor är brevid sina nya husdjur!

http://emilai

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards