Idus

Direktlänk till inlägg 4 mars 2008

Svar på de frågor ni ställt :-D

Av Ida - 4 mars 2008 19:22

TACK för att ni kommenterar och ställer frågor, jag uppskattar verkligen det!!!!


Wictor ska vara hemma med mig och bebisen, vi har sagt upp platsen så han ska vara hemma from 1 april.

Vi tycker att det är mycket pengar att betala för den stress det kommer innebära för mig att gå och lämna och hämta Wictor på dagis.

Jag har ju "turen" att mina föräldrar är förtidpenisonärer så krisar det ordentligt och de orkar har jag ju ett offantligt stöd som jag är så glad för att ha!  De ställer alltid upp för oss!


Angående våra namnförslag så är vi inte alls så överens som vi var när vi väntade Wictor. Om Wictor skulle varit en flicka så skulle han heta Malwa. Men det namnet är inte aktuellt längre, vi tycker att allt förmånga heter det just nu :-D

De namn vi har nu är

Pojk: Hugo Carl Johan Karlsson

Flicknamn är svårare. Jag är helt såld på Lisen men är i stort sett ensam om att tycka det. Peter tycker om Stina, vilket jag kan gå med på om han absolut inte ger med sig :-D

Andranamnen är antingen Ingrid Linnea Karlsson eller Frida Linnea Karlsson.

Vi har valt andra namn som finns i släkten.


Jag tror att det är en pojk i magen även denna gången men de flesta andra säger att det är en flicka. Anledningen till att de tror det är att jag mår sämre än när vi väntade Wictor. Visst det är inte mycket som är samma som när Wictor låg i magen. Men vi får se :-D


Angående råd från andra flerbarnsmammor! Så tar jag emot allt ni kan tänkas tycka vara bra att veta!

Hoppas inte att jag glömt ngt, hojta till då!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards