Idus

Direktlänk till inlägg 4 mars 2008

Tisdag.

Av Ida - 4 mars 2008 09:32

Idag har vi myst med frukost på sängen!

Peter är hemma med Wictor idag oxå för att han ska få bli riktigt kry från sin förkylning och förhoppningsvis klara den sista tiden som är kvar på dagis utan att bli sjuk!


I eftermiddag ska jag på bassängträning som jag fått på remiss för min foglossning. Har i dag och nästa tisdag kvar sen är jag portad :-D

När man inte har så långt kvar till BF så vill de inte at man ska bada, personalen vill inte ha det ansvaret då... Det förstår jag fullt ut!


Magen vrider sig av en blandning av panik, spänning och lycka när jag tänker på att det bara är 2 ggr kvar på bassängträningen, snart påsk, Wictor slutar snart dagis m,m. Allt detta betyder att det snart är en till familjemedlem här.

Att vänta syskon är inte lika speciellt som att vänta första barnet och jag ska helt ärligt säga att jag inte känner mig speciellt förberedd på att bli 2 barnsmamma (om man nu kan det). Peter och jag har iallafall bestämt att vi i slutet av mars ska boa rejält för att försöka förstå och njuta av tanken på att vi ska ha ett barn till. För det har inte hunnits med.

Missuppfatta nu inte detta, för vi vill ha ett barn till :-D

Tar GÄRNA emot tips från flerbarnsmammor!!!!!!

 
 
Lisa

Lisa

4 mars 2008 10:52

God förmiddag :)
Ska Wictor vara hemma med dej å bebisen sen?
Inte länge kvar till den nya bebisen ska komma nu :) Mysigt att höra att Wictor helt plötsligt ville kela med magen. :) Hugo är verkligen ett fint namn. Vilket flicknamn har ni?

http://lisoball.bloggagratis.se

 
Hanna

Hanna

4 mars 2008 15:24

Vad vill du ha för tips och råd?
Jag har Linnea på dagis för hon kan inte vara hemma, hon behöver dagiset och jag behöver egen tid. Men sen är ju Wictor mindre också så det kan jag förstå.

Kan säga att det är nog rätt normalt att känna som ni gör, jag kände inte heller mig sådär jätte exhalterad över det (okej inte missförstå här heller) men ändå önskat. Kan säga att vara två barnsmamma är ju olika för alla här funkar det toppen mellan dom, Linnea är snäll lite hårdhänt ibland men hon är ju liten och inte inser att Elias med är lite liten :)

Kom gärna med frågor om du vill!

Ha en bra solig dag!

http://linnea05-elias07.babyblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards