Idus

Alla inlägg under oktober 2010

Av Ida - 8 oktober 2010 10:57

Pratade med maken innan. Hans tur IGEN att ha feber...NU får det sluta.

Tråkigt för Peter tråkigt för oss...eller mig som får 3 barn i helgen ;-)


   <3

Hoppas jag ska slippa få feber tycker verkligen jag har haft min beskörda del!

VI får helt enkelt se hur det blir med Ikea,barnens gympa och göra trädgården höstfin.





Av Ida - 8 oktober 2010 10:11

Jag älskar barnkläder!

Det är lättare att köpa kläder till barnen. De är ju fina i allt! <3

Nu när de börjar bli äldre vill de vara med att bestämma. Wictor gillar spindelmannen, batman och blixten kläder. Maja gillar hello kitty och kläder med hästar på.

Nu ska även kläderna vara  praktiska och lekvänliga i mer utsträckning än innan.

Just nu känner jag att Wictor har kläder som han gillar och som jag tycker är fina och tuffa.Till Maja är jag fortfarande på jakt efter favorit plaggen.

Jag tror att alla föräldrar har plagg som de bara älskar att klä sina barn i.

Maja har lämna bodystadiet och är nu stor tjej. Lite svårt för mamma Ida att tänka om..


Lindex

Tunika - 80% Bomull,20% PolyesterKlänning - 100% Bomull

Byxa - 98% Bomull,2% ElastanT-shirt - 100% Bomull


H&M

 

Kappahl

, 452748, 485441, 715607

, 466268, 452698, 464453



Av Ida - 8 oktober 2010 09:13

Jag tycker om höst och vinter.

<--------------Jag har lagt upp en omröstning

  

Av Ida - 8 oktober 2010 08:56

Jag har gjort bloggen lite höstfin.

Höstfin hade vår trädgård också behövt bli. Tar det söndag eller nåt.

Sovit gott i natt trots att jag hade lite svårt att somna. Maja väckte mig mitt i en dröm om Persbrant,hahaha!

Jag tycker inte att han är dirket tilltalande mest obehaglig. Tur inte jag var med i drömmen :-) 


Idag är det fredagsmys! 

  

Av Ida - 7 oktober 2010 21:59

Ska bära in min lilla loppa till sängen och ta min pratkvarn som har fått vara uppe länge. Kände inte för att tvinga honom i säng. Dels för att vi inte behöver upp i morgon och sen för att han sov mycket i går och ganska länge i dag.

I morgon är det lite mer städning,tvättning och ett besök på soptippen när maken kommer hem. Ska måla lite vattenfärg med barnen och fortsätta på pärlhalsbanden med :-)

Sov gott!

Av Ida - 7 oktober 2010 21:47

Lite som eventuellt åker ner i vagnen om vi kommer till Ikea


Lampa till Wictor

SMILA STJÄRNA Vägglampa blå Djup: 7 cm Diameter: 28 cm Sladdlängd: 2.5 m

Denna önskar Wictor sig

SKOJIG Vägglampa grön


Matta

RINGUM Matta, kort lugg röd Diameter: 70 cm Max. lugghöjd: 9 mm


Lampfot

HEMMA Bordslampfot svart Höjd: 35 cm Fotbredd: 13 cm Fotlängd: 13 cm Sladdlängd: 2.0 m


Lampskärm

FANSTA Skärm röd Diameter: 14 cm Höjd: 15 cm

 

Lite smakprov bara, vill ju spara mig till gekås med :-)


Av Ida - 7 oktober 2010 21:39

...kommer vår älsklings Peter hem. 1,5 dag senare än han vanligtvis har gjort innan. Det äår inte så många veckor kvar i Mönsterås nu så det erbjuds lite övertid. Kan ju vara bra att få lite komptimmar och lite extra i kassan.

I dag har jag passat på att städa,röja och rensa. Allt inför renovering. Wictor har piggnat till under kvällen och kry nu. Hoppas vi ska kunna ta en tripp till Ikea i helgen. Wictor ska få en säng till sitt nya rum.

KURA Vändbar säng mörkblå Längd: 209 cm Bredd: 99 cm Höjd: 116 cm Madrasslängd: 200 cm Madrassbredd: 90 cm

I och med att jag har vabbat och kunnat städa samtidigt som jag har tagit hand om barnen kan vi ha en lugn och mysig helg allihop. Behövs nu när det bli färre dagar med Peter.


Ovido - Quiz & Flashcards