Idus

Alla inlägg den 5 oktober 2010

Seg

Av Ida - 5 oktober 2010 17:51

Gillar inte känna mig seg, vill orka mer med barnen när vi kommer hem om dagarna. Men man hinner inte...fler timmar på dygnet tack!! Hämtade barnen vid kvart i fem. Laga mat och sen baka en äppel kaka. Fick massa äpplen av en kollega och barnen blev sugna på att baka då så klart. Så efter badet får det bli en bit. Sen sängen möjligen för oss allihopa. Behöver sova. I morgon börjar 7 sen hem och pausa för att ladda batterierna inför kvällens brandutbildning. Känns inte bra att barnen ska vara hos barnvakt tills klockan halv nio :( men vad gör man... Tänker på som är ensamstående... De momenten i vardagen är inte roliga. Bad var det jag! Trevlig tisdagkväll!!

Av Ida - 5 oktober 2010 07:04

Efter att barnen kom in till mig har jag sovit underbart!!! Blev många timmars sömn. Jag hade gärna sovit längre och sluppit jobb och dagmamma. Men tyvärr gå inte det :( semester står högt på önskelistan. Känns som att jag inte haft någon trots att jag var ledig 6 veckor i somras. Men den ledigheter kantades mest av sjukdomar som ni vet..... Jag ska försöka ta någon semester dag nu i oktober eller november. Sen väntar förhoppningsvis lite långledighet i jul. Det ska bli otroligt skönt! Sen i januari ska jag ju bara jobba 80% det känns som ett super beslut!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards