Idus

Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

Kläder

Av Ida - 20 februari 2011 14:47

Nu har jagrensat ut och märkt barnkläder.

Skulle jag få allt sålt "tjänar" jag ca 1700:- men det händer inte men tjänar jag ca 500:- är jag jätte glad.

Alla pengar ska gå till den resa vi planerar att göra nästa år.

Ni glömmer inte titta varje dag?!

http://www.fritidsresor.se/historien/?film=871


Bytardagen går till så att man märker kläder (barnkläder) med ett "användarnamn" ,storlek och pris. Man soterar sen kläderna efter storlek i olika kassar och lämnar in när det är bytardag.

Man lämnar in kläderna på morgonen och på dagen sen öppnas det för föräljning. På eftermiddagen får man sen hämta de kläder som inte blivit sålda och sin förtjänst.

Man kan också lämna in skor och leksaker.


 
 
Lisa

Lisa

20 februari 2011 20:20

Okej, vad bra, sätter man lappar på alla plagg då?
Brukar bebiskläder gå å sälja tror du?
En tia per body eller så?
När är det?

http://lisoball.bloggplatsen.se

Ida

21 februari 2011 10:58

Ja man fäster lappar på alla plagg/saker. Jag har knutit fast lapparna i storlekslappen på kläderna.
Vet ett par som vet att de väntar pojk som ska dit och titta. Så jag tycker absolut du ska lämna in!
Bytardagen är någon gång i slutet av mars.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards