Idus

Alla inlägg den 1 februari 2011

Av Ida - 1 februari 2011 19:55

LCHF dag 2.


Idag har varit jobbigare. Sötsug i samband med pms är inte lätt att mot stå. Tog ett glad cola light och nötter. Inte super bra men mycket bättre än godis.

Annars tycker jag att det är lätt med maten. Längtar efter fisk så det ska det bli till helgen om inte tidigare. Får se om jag orkar handla.

I morse vägde jag mig och hade gått upp i vikt....Fick rådet att köpa linfrö för att inte jag ska få krångel med magen det är tydligen vanligt att man kan få det.


Jag kämpar vidare!

Av Ida - 1 februari 2011 19:46

Första februari idag och jag och barnen ligger och titta på Peter Pan (inte Disneys).

Snart sovdags för barnen och mig tror jag. Klockan sju ska branen lämnas. Sen blir det bara en kort dag för oss. Kanske vi går på gympan dagmamorna har, vi får se.


Helgen är oplanerad vilket känns skönt, kanske kan får lie gjort som jag inte hunnit med som:

  • Rensa ut min och Majas gaderob. (lägga undan lite kläder till bytardagen i mars)
  • Plocka ordning och få det mysigt i "finrummet"

Vi funderar på ett biobesök med barnen, se filmen Trassel.

Trassel 3D (sv tal)


Ovido - Quiz & Flashcards