Idus

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Ida - 8 februari 2011 17:18

Alla har väl en ungdoms kärlek?

En person som man var så där dödligt kär i.

Alla kanske inte har men jag har.


Det är en person som man vill veta hur livet ser ut för idag. Det knyter sig i hjärtat när man får höra saker om personen.

Inte för att man är kär nu men de känslorna man kände då är så lätta att plocka fram och när man gör det känns de verkliga.


Jag är otroligt lycklig för min Peter och vi har alltid pratat om "alla" våra kärlekar mm. Trots detta kommer min ungdomskärlek titt som tätt i drömmar eller påminns man på annat sätt.


Tänk hur livet kunde sett ut?! Vilken tur att det inte blev på något annat sätt än just så här.


De som känner mig sen ungdomsåren vet väldigt väl vilken denna kärlek är och också allt som hände då. Då för flera år sedan tog denna kärleken med sig en bit av mitt hjärta och sårade mig något så fruktansvärt! Som tur väl var kom Peter inte långt därefter och fixade till det så gott det gick. Men helt går det nog aldrig att laga. Ungdomskärleken har den där biten, antagligen helt ovetandes.


Saker som händer under livets gång lämna minnen och spår efter sig och jag är glad över vart enda av dem!


    

Av Ida - 8 februari 2011 16:56

I går skulle jag göra pannkakor ala lchf. Man skulle ha i fiberhusk. Snabb och otålig som jag är läste jag inte riktigt..

Fick så ont i magen och den svällde upp, fick diarre... Läste sen att fibehusken ska svälla i ca 15 minuter efter man blandat ner det. Det gjorde jag inte, gissa vart det svällde?! Ja precis, i mina tarmar och mage. INGET roligt, usch vad jag mådde dåligt!

Fiberhusk


Var svullen vid frukost rasten på jobbet men tog en bit gurka och ett par körsbärstomater. Vid lunch var det bättre men inte bra.

Nu känns det bara lite och det var gott med mat. Kyckling ,avokado, paprika, gurka och tomat. Så klart lite bea sås med ;-)


Jag har gått ner lite till, bara lite.

Ska sluta väga mig snart, när jag litar på detta lite mer..


Av Ida - 8 februari 2011 16:46

Ja så kan man förklara hur jag mår i dag..trött och fryser.

Kan bero på det minst sagt blåsiga vädret.

Var tvungen att handla ägg efter jag hämtat barnen. Det går enormt mycket ägg nu.

Sen hem och slänga in lite tvätt, plocka undan och dammsuga. Sen kom barnens farmor hit en sväng.

Nu har jag precis ätit. Barnen vile inte ha, det var inte så länge sedan som de åt. De får helt enkelt något lätt innan sängdags. Barnen ritar, innan ritade vi med blåspennorna. Det tyckte de om!


I natt vaknade jag och tyckte att ytterdörren var öppen (ser den från sovrummet). Blev så rädd och tänkte, "hjälp tänk om Wictor eller Maja gått ut!!" Dörren var inte öppen men jag hörde då hur det blåste jätte mycket ute. Var lite läskigt att köra till jobbet faktiskt!


Ovido - Quiz & Flashcards