Idus

Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Ida - 12 februari 2011 11:30

Härom natten drömde jag om ett barn på jobbet, vi kallar honom "Nisse". Jag gick ute på gården, alla barn var ute och det hade töat. Vilket gjorde att det var en STOR pöl där. Jag gick förbi denna pöl och såg en cykel liggandes där. Brydde mig inte och skulle gå förbi. Fick då syn på "Nisse" som låg under cykeln. Ryckte upp honom och sprang in med honom.


En otäck dröm och jag var tvungen att leta upp "Nisse" på gården dagen efter. I går var jag på "Nisses" avdelning. Vad tror ni "Nisse" leker med sin kompis??

Jo att han låg på botten i vattnet och en kompis hjälpte honom upp.


Mitt hår på armarna reste sig.... Läskigt!!


SOL

Av Ida - 12 februari 2011 11:24

Vad härligt med solen som tittar fram, jag gillar vintern och snön väldigt mycket. Men nu njuter jag minst lika mycket av solens strålar!!

Snart ska vi ge oss till ishallen för skridskoåkning. Sen ska barnen få köpa lördagsmys som de ska ta med sig till mormor och morfar.



Idag är det kalas i änglarnas stad, mormor snälla baka dina goda brysselkex och bjud de små på! <3

Av Ida - 12 februari 2011 11:05

Idag ska jag och Peter ha lite <3 mys. Han jobbar ju i väg på måndag..

Vi ska på bio och kankse äta någonstans vi får se.


Igår var vi hos familjen Parnfelt och fick träffa Ture, en helt underbar liten kille men universums sötaste mun!

Vi hade en jätte trevlig kväll! Hade ont i käken i morse efter alla skratt.


"Fuskade" med maten i går men hoppas den lilla viktnedgången på nästan +0,5 är borta typ till i morgon. Peter hade i stället går ner grr ;-)


Funderingar kring vår nya kost, det är svårt att hålla den så fort man blir bortbjuden och kalas eller liknande. Men så är ju livet eller hur? Gäller bara att var stenhård och sen fortsätta på samma spår sen.

Vi ska ju lära oss att leva med denna kosten. Är så nöjda med den, äter gott, mår bra och lätt att laga maten! Så nöjd och glad!


Ovido - Quiz & Flashcards