Idus

Alla inlägg den 13 februari 2011

<3

Av Ida - 13 februari 2011 15:33

Peter kom hem med blommor och hade tänt ljus på övervåningen när jag kom upp! 

Fina fina Peter.

  

Det är detta jag eftelyser i vår vardag och det vet han om.


Man ska ju tala om hur man vill ha det i ett förhållande, varken jag eller Peter är tankeläsare.


<3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3

Av Ida - 13 februari 2011 12:50

Är mycket jag längtar till eller faktiskt saknar.


  • Längtar och saknar Skövde vännerna, önskar vi bodde närmre varandra!
  • Längtar till semester och faktiskt sol.
  • Saknar vännerna Anna och Cattis, att få skratta och babbla.
  • Längtar efter en rolig fest....planerar att ha ett riktigt 30 årsgalej men det är ju nästan år.


 Men att jag lägtar betyder inte att jag faktiskt är väldigt tacksam och glad över många saker.

  •  Min familj.
  • Våra "spontana" uflykter.
  • Att jag känner mig fri, inte har någon som bestämmer eller hökar. (kryptiskt, jag vet)
  • Våra vänner som finns där!

    


Jag tror att det är bra att längt och sakna. Att ha saker att se fram emot.

Samtidigt vet jag att jag har en tendens att längta livet från mig.

Av Ida - 13 februari 2011 11:32

Idag kör vi en lat söndag eller föresten vi ksllr det myssöndag så slipper vi ha dåligt samvete ;-)

Vi ligger fortfarande i sängen och tittar på Pippi. Vi sov till klockan var halv nio, skönt!

Frukosten fick jag serverad på sängen av min make. Nu har han kört till sin mamma för att hjälp henne koppla in internet.

Sen är vi sugn på en promend i det fin vädret.


Bion i går var rolig och helt klart sevärd. Mysigt att få lite tid för oss själva också.

Efter bion ringde vi och kollade av hur det var med barnen. De var fortfarande vakna så vi körde och hämtade upp dem. skönt att få vakna upp med dem på morgonen hemma.

De fick sin alla hjärtans dag present i dag. Ett varit litet leksaks djur som låter och rör på sig. De var uppskattade.


LCHF status + 0,5 (:-() hoppas det är nere i morgon så jag ligger på samma vikt som i fredags morse. De lilla "fusket"  i fredags har gjort att jag fått grymt mycket socker sug. LIDER verkligen och tvivlar på om det verkligen är värt det osv. Vet ju innerst inne att jag har mått så BRA när jag har ätit enligt LCHF och vill fortsätta men det är inte lätt. För att härda ut ska här i dag bakas. LCHF semlor och LCHF trårts. Jag tror att det är bättre än att ge vik helt och kränga en gdis påse, Eller vad tror ni?!

Idag behöver jag ALL peppning jag kan få! Hade vågen visat minus hade det helt klart varit lättare......

Men som sagt för att kunna leva med detta livet ut så kommer jag att få "fuska" när jag är bortbjuden eller på kalas. Och det vill jg kunna göra. Man måste leva också.

Eller


Ovido - Quiz & Flashcards