Idus

Alla inlägg den 19 februari 2011

Av Ida - 19 februari 2011 17:46

Har inte träffat Skövde familjen på länge nu och just i kväll nu när vi står och fixar god mat och efterrätt önskar jag att de vore närmre.

Bara kunnat lyfta på luren och be dem komma....

Tur att vi har många andra fina vänner nära att bjuda :-)

Fast i kväll är vi själv och det är inget fel på det heller egentligen.

    

http://www.fritidsresor.se/historien/?film=871


Av Ida - 19 februari 2011 16:29

Det blev en tripp till Ronneby. Till ÖoB och Maxi,lagom tur. Handlade ingredienser till tacopaj,efterrätt och morgondagens middag...kålpudding, min stora favvo. hoppas den är god!


Köpte även grejjer till att kunna baka ett LCHF bröd och glömde såklart en sak, keso. Vi får se vem det blir som kör och köper det..jag gissar (tvingar) Peter ;-)


Barnen köpte lördags godis och jag är såå sugen men ska INTE smaka. Ska gotta till det med liiite pepsi Max och efterrätt med jordgubbar,mums!


Av Ida - 19 februari 2011 11:11

 

Ni glömmer väl inte!!??


http://www.fritidsresor.se/historien/?film=871


TACK till er som tittar <3

Av Ida - 19 februari 2011 10:55

Härligt väder och vi är i stargroparna här hemma. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på men vi känner både Peter och jag att lämna huset är ett måste.


I kväll skulle vi åkt till Svenne och Madde men till barnens stora besvikelse blir det inte så. madde har blivit sjuk. Inget att göra åt! Krya på dig madde! <3

Det är skönt att bara få en lugn hemma kväll också.

Vi ska göra en tacopaj ala LCHF och sen blir det efterrätt också.


Angående LCHF går det bra. Har gått ner 4,6 kilo på snart 3 veckor och får vara nöjd. Har snart nått mitt lilla delmål men det går segt nu. Har nog som man kan hamnat på en "plattform". Men sen ska det nog gå snabbare *hoppas*.

Sen säger de ju att man ska mäta sig och runt midjan har jag minskat typ 2 cm på en vecka.

 

     

Av Ida - 19 februari 2011 10:48

I går var vi ute med jobbet på after work för att avtacka en kollega, en väldigt kär kollega som ska byta jobb.

After work blev till after dark, hihihi!

Jag körde och vi infann oss på fjortis haket Mingel vid 18.30 kanske.

Väldigt billig dricka och mat till after work pris. Jag åt inget och drack vatten men de som åt och drack betalade 70 kronor för ett glas vin och taco buffe.

Vi hade pratat om att stanna till strax efter 20 men vi hade sååå kul så vi stannade till 23.15 :-)


Idag ligger jag inne med bakis huvudvärk trots att jg var nykter, det slår aldrig fel!!!

Ovido - Quiz & Flashcards