Idus

Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Ida - 3 februari 2011 18:51

Fan är så sötsugen jäkla PMS..

Googlade fram ett recept på kladdkakemuffins ala LCHF

Körde i väg och handlade och nu är de i ugnen...

Enligt receptet ska de vara i kylen ett par timmar....vi får väl se ;-)

Kladdmuffins Kladdkaka-LCHF

Av Ida - 3 februari 2011 17:45

Dag 4

Det börjar kännas lättare och lättare. Maten är god och jag känner inte alls mig stressad i att hinna fixa med mig mat till jobbet.

Jag har fått i mig frukost varje dag vilket verkligen är bra. Jag har ju inte ätit frukost regelbundet på flera flera år. Nu smaskar jag ägg och bacon som aldrig förr.


Vågen visar ner...så pass mycket ner för bara dessa få dagar att jag inte vågar tro på det...

Ska inte väga mig varje dag, jag vet!! Men jag litar inte riktigt på att jag ska kunna gå ner av allt detta fett. Vill INTE gå upp..har läst skräck exempel på det.

Hälsovinsten är och jag hoppas den håller i sig, jag känner mig piggare!!

Tänker inte på att få sova hela dagarna och det är skönt!!

 Bra bok!!


Av Ida - 3 februari 2011 17:38

Känner mig down..tantröd SÅKLART! :-(


Vaknade på gott humör! Men det höll inte i sig hela dagen det heller! Tyvärr.

Mina tankar idag har varit hos min "gamla" klasskamrats familj. Hoppas att det var fint men det tvivlar jag inte en sekund på!


Har saker jag hade velat ventilera men som jag inte riktigt vågar göra...vet inte vilka som läser. Det är inget allvarligt men det kan liksom ge dålig stämmning. PMS känslorna gör alltid att jag ifråga sätter mycket. Vad vill jag?!?


Tur att Peter kom hem i dag och kan ta hand om sin fru..eller rättare sagt ta barnen lite så jag kan koppla bort lite ;-)



Ovido - Quiz & Flashcards