Idus

Alla inlägg den 11 september 2010

Av Ida - 11 september 2010 09:56

Har tänkt ett tag att jag ska skriva och berätta för er hur jag och Peter träffades.


Allt började den 12 maj. Jag skulle ha 18 årsfest då jag fyllde 18 den 13 maj. Jag hade ordnat tillfälligt pass och min mamma hade pratat med uteställena att jag skulle kunna komma in på det. Efter 24.00 var jag ju 18. :-) Festen var lyckad och kul och vi begav oss ut till Karlshamn. Vi hamnade på båten. En båt som låg vid hamnen som det var disco och bar på.

Jag var rätt berusad ska erkännas men vem är inte det när man har 18 årsfest?!


Kommer i håg att jag var på övreplan. Stod vi ett sånt där runt högt bar bord.

En kille kom upp från trappen och kollade in i lokalen. Jag vinkade honom till mig med pekfingret. Han tittade sig omkring om det var han jag menade. Det insåg han att det var då det inte var några andra där :-)

Han gick fram till mig sa: " Känner jag dig?"

Jag: "nej men vi skulle kanske kunna lära känna varandra." (Haahahahahah)

Sen presenterade vi oss och pratade lite.

Vi skildes åt. Efter ett tag skulle jag leta upp Peter som jag nu visste namnet på :-). Såg honom på dans golvet med en massa tjejer runt sig. Vågade inte gå fram trodde helt klart att nån av tjejerna var hans.

I efter hand vet jag ju nu att Peter letade efter mig med utan framgång. <3


Det gick ett par helger.

Sen var det dags för utgång igen. Vi var flera tjejer i klassen som skulle ut tillsammans. Jag på skämt sa nån dag innan: "hur mycket satsar ni på att jag träffar karl i kväll?" Det satsade lite pengar hahaha. Kommer i håg att det var en kul förfest och när vi sen skulle ut så fick min bästis inte komma in då det var några månader tills hon fyllde 18. :-( Hon väntade utanför och vi sprang alla till henne. En gång kom jag då sa hon : "du det har precis gått förbi en snygg kille här"

Hon visade mig och jag såg ju att det var Peter. Vi ropade på honom och sprang fram till honom. Han kände igen mig också, vilken tur ;-)

Det slutade med att han och jag hand i hand gick till nästa uteställe. Vi dansande och pusades lite den kvällen och bytte telefonnummer. (jag har lapparna kvar)

När vi sen skulle hem följde han mig till bussen. Där stod mina kompisar, en av dem lite lite fullare än oss andra säger : "Ida, ska du ha dina pengar nu eller?"

Peter undrade vilka pengar hon pratade om. Inga svarade jag. hahahaha! Kunde ju inte tala om att vi på skoj slagit vad hahaha!


Kvällen efter fick jag ett sms med en "dikt".

Jag skulle binda en krans av blommor men marken den var fuktig och endast tulpaner fanns. Därför får du detta sms i stället.


Jag som är liiite allergisk mot sån romantik, höll på att kräkas ;-)

Visar sig i efterhand att en kompis till Peter sagt att hon skulle skicka den och själv varit väldigt osäker på det.


På det spåret är det :-)

Nu har det gått 10 år <3

  


Nu utmanar jag er som har blogg att skriva ett inlägg Det var så vi möttes........

Skriv gärna en kommentar och länka till er blogg också!

Av Ida - 11 september 2010 09:24

Har redan handlat och ätit frukost ibland går det undan. Väckte lilleman så han kunde följa med mig och andla. Mysigt att få lite egentid med honom. Händer inte så ofta så man får ta vara på de stunderna.

Idag ska vi på en familjedag vi brandstationen i Karlshamn som metall ordnar för sina medlemar. Kan bli kul!


Jag har drömt såå konstiga drömmar i natt så det inte är klokt alltså! Från att att vara gisslan och riskerar att bli skjuten i skallen till att jag ordnade en möhippa där bruden skulle tävla mot en hund  i simmning. Vad får man allt i från?


I kväll ska vi till Svenne och Madde eller rättare sagt vi har blivit hembjudna till Maddes föräldrar på mat. Ska bli kul!


Madde och jag på bio ------->

  

Ovido - Quiz & Flashcards