Idus

Alla inlägg den 7 september 2010

Av Ida - 7 september 2010 19:52

Peter kom hem strax efter lunch idag och gubben var riktigt risig :-( Ett tag svettade han ner lakanen totalt i sängen. Svetten rann verkligen av honom, sjukt!

Barnen har varit helt upp oc ned. Slagits och Maja som är liiite febrig har skrikit och gnällt hela dagen...Är grymt trött i skallen och yrslen jag ligger inne med i dag ska vi inte ens prata om. Allt fokus ligger på att stå,gå och fungers. Ska det verkligen behöva vara så här??


I eftermiddags tog alla i familjen utom jag vila. Undra om de vill sova i natt de kära barnen?! Jag måste sova i allafall. Ska jobba en kort dag i morgon.

Och ringa doktorn också såklart... Se om doktorn fått beskod om hur röntgen såg ut och se vad de säger om min huvudvärk och yrsel...INGET antagligen!



Ett argt och ett busigt barn --------------->

    

Av Ida - 7 september 2010 16:16

Lyssnar på Sverigedemokraternas partiledare nu på SVT 1. Herre gud alltså för deras åsikter. Bara prata svenska i skolan, avskaffa modersmålsundervisning mm.

Inte klokt!!

Alla som är lite på lästa vet att är man 2 språkig så är det jätte viktigt att man fortsätter prata sitt modersmål när man lär sig ett nytt språk. Då sker inlärningen bäst. När vi skolar in barn på jobbet med annat modersmål ber vi föräldrarna fortsätta prata sitt modersmålsspråk hemma. Jätte viktigt!!

Att man inte ska få prata annat än svenska i skolan är ju väldigt lustigt!

Om det skulle vara så ,tänk vilka enorma kostnader man måste lägga på alla som pratar annat modersmål än svenska för att förbereda dem inför den svenska skolan. Eller ja visst vi ska ju inte ha annat än svenskar i Sverige!!!!

Sverige demokraterna drar verkligen alla över en kant. För visst finns det rötägg och det bland alla nationaliteter.

Vart ska de dra gränsen? Är gränsen dragen? Eller ska jag behöva oroa mig för min son som behöver gå till talpedagog och inte pratar tydlig Svenska?


Detta är MINA tankar och jag tycker att alla ska få rösta på det parti de vill och tycker inte något om någon enskild person beroende på vilket parit de rösta på

Av Ida - 7 september 2010 08:15

Vi somnade tidigt i går alla tre. Det behövdes. Jag har fått ställa klockan i natt för att ge Maja Alvedon. Hon har varit så varm lilla loppan.. :( nu är hon lite svalare vilket känns bra. Pratade med peter nu på morgonen och han har också feber nu, legat och haft frossa i natt. Ingen Alvedon har han heller :( han skulle försöka ge sig i väg och köpa det. Kännar han att han orkar kör han hem. Det hoppas jag, vill ju ha honom hemma när han inte mår bra.

Ovido - Quiz & Flashcards