Idus

Alla inlägg den 5 september 2010

Av Ida - 5 september 2010 19:39

Lägger ut lite kläder på tradera. :-)

Av Ida - 5 september 2010 18:42

Så trött så jag kan somna!


När vi vinkat av vår fina Peter lite senare hoppas jag på att barnen vill inta sängen lika mycket som jag. Antagligen inte men ska försöka locka med lite saltkråkan eller alla barn i bullerbyn.


Peter är snäll och tar en del av det diskberg jag gjorde vid matlagningen <3


Denna veckan tror jag blir jobbigare utan mannen min, saknar honom redan.

Men i ärlighetens namn var det på ett litet vis skönt förra veckan också. Jag bestämde allt :-)

Så själv klart fixar jag denna veckan med, eller vad säger ni?!

Av Ida - 5 september 2010 17:25

Trodde Maja var feberfri idag men när hon kom och sa "bäj mej" så var on så varm,Lilla Loppan! Tempade och jo det var så klart feber. Min jäkla otur!

Tur att jag har en mamma och pappa som vill ställa upp och ha barnen. Tänkt att jag ska jobba till efter lunch...Utan sura miner.


Känns ju siså där iom att jag var hemma denna veckan. Men samtidigt vet jag att det är min fulla rätt. Men det hjälps inte när man vet vad folk tycker och tänker!

MItt nya livsmål; Sluta ha dåligt samvete över sånt jag inte kan påverka!

Hoppas at jag ska kunna uppnå det innan jag trillar av pinnen.


Allt som är viktigt i slutändan är jag och min familj! Men jag mår bra av att jobba och det är väl därför det påverkar mig så mycket.


  

Mat

Av Ida - 5 september 2010 15:37

Nu är jag i gång med tacopaj, pizzabullar,moussaka,pyttipanna och potatismos och kassler. Allt detta för att min man ska kunna ha massa mat med sig när han är i väg och jobbar.

Är jag inte en god hustru så säg :-)

  

Mia

Av Ida - 5 september 2010 14:35



Nu bloggar hon igen kolla ----> Mia

Av Ida - 5 september 2010 14:30

Att göra tacopaj men ORKAR inte egentligen...gahh!


Jaja lovat är lovat. SKa skriva inköpslista så vi kan handla det som behövs..

Av Ida - 5 september 2010 13:57

Nu sitter jag äntligen vid datorn...efter flera dagars bloggande från iphonen blir det lite bloggning från dator vilket också innebär bilder :-)

får be om ursäkt för alla stavfel som det blivit med iphonen..är lite krångligt med den..

I natt har jag sovit med Morgan...

  

Ja jag vet att jag har dålig humor men var tvungen :-)


  '

Majas fina jacka :-)

 

<3 <3 <3

Min fina fina lilleman!

    

Fina fina Loppan   Bus i badet :-)   Frukost mys i soffan   Wictor gungar   Mamma o Maja bus

Wictor ska spela dator :-)  

Av Ida - 5 september 2010 09:25

Vaknade precis och ligger fortfarande i sängen. Maja ligger brevid och sover, den lilla loppan. Från vardags rummet hörs Disney från tv;n. Kan tänka mig att grabbarna Karlsson sitter därute och myser :) Idag har vi inte så mycket på schemat mer än att vi ska göra tacopaj. Mycket så att Peter kan ta med sig lite matlådor i kväll när han kör.Något jag har kommit på som jag ska ändra på när Peter kommer hem nästa vecka är att se till att jag får lite egentid.Måste det om jag ska orka i längden. Igår åkte jag i väg och handlade fick då hela barnaskaran med mig och lika när jag tog mig ett bad i går kväll. Kärlek!!

Ovido - Quiz & Flashcards