Idus

Alla inlägg den 21 september 2010

Av Ida - 21 september 2010 21:16

Alla svordomar i världen räcker inte till då jag kommer till den här tidpunkten i varje månad. Lider av svår PMS och är under "utredning". Har 2 veckor i månaden om jag har tur som jag mår bra och känner mig som ida. Så ska det inte vara. Jag blir inte enbart arg utan deprimerad och har ingen stresstolerans alls. Mina PMS problem ändrades och blev grymma efter fina Maja kommit till världen. Inte ovanligt att det förändras i samband med barnafödande. Det säger väl sug själv. Nu i oktober ska jag därför sätta in en hormonspiral då de tror det kan hjälpa mig. Gör det inte det ska vi diskutera medicinering. Antidepressiv medicinering har visat god effekt på svår PMS.PMS besvären har gjort mitt och framförallt Peters liv ohållbart. Det går alltid utöver Peter. Jag retar mig på honom. Kan inte sitt och äta tillsammans utan att jag håller på att gå sönder av ilska. Vill slååååå honom ( gör det INTE). Ringer honom och varannat samtal är hatiskt sen nästa är så glatt. Har vid flertalet tittad på annat boende för mig för jag känner att jag inte står ut just då! Sen när det går över skäms jag och ber om förlåtelse :(inte lätt för Peter och det är så jag har kännt i 1,5 år. Tills vi pratade riktigt om detta. Jag insåg att det var just PMS. Jag lider minst lika mycket som Peter om inte mer. Nu ser vi det som vårt problem. Peter får tänka att det är PMS. Vi har kolla på att det kommer vid äl och mens och är förberedd. Står då lättare ut. Jag kan också lättare förstå vad det är som händer inom mig och behöver inte förvärra det med dåligt samvete. Be om förlåtelse gör jag ändå självklart och försöker behärska mig!!Vi hoppas på en vändning snart!! Älskar ju verkligen min Peter och vill inte vara sån mot honom!!

Av Ida - 21 september 2010 20:33

Shit pommes min rygg!!! Tänkte mata fåglarna idag med barnen menn vädret såg så oäkert ut. Istället tog vi på oss rejält och gick ut för att städa och tvätta bilarna. Det tyckte vi var kul men det är även anledningen till mig ryggvärk... Typiskt men jag måste ju för tusan fixa att göra lite saker!Det tog lite musten ur Maja med som varit lite gnällig. Vi har varit hos mina föräldrar där alma och Frida också var. Frida har vattkoppor så nu hoppas vi att syskonen Karlsson också ska få det!!!I eftermidddag passade vi Alma mysigt! Emma och Frida kom hit för att leka och äta. Sen körde vi och lämnade Alma för att även träffa broder Martin som inatt opererade bort blindtarmen. Han har massa otur min lille lillebror <3 han var risig och hade jätte ont.. I morgon ska mamma bjuda oss på soppa. Jag och barnen fixar äppelkaka på det. Hoppas på en kryare Maja i morgon. Nu sängen ska upp och ta emot sotaren i morgon bitti. Synd att sotaren inte kan komma kvälls tid ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards