Idus

Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Svordomar

Av Ida - 21 september 2010 21:16

Alla svordomar i världen räcker inte till då jag kommer till den här tidpunkten i varje månad. Lider av svår PMS och är under "utredning". Har 2 veckor i månaden om jag har tur som jag mår bra och känner mig som ida. Så ska det inte vara. Jag blir inte enbart arg utan deprimerad och har ingen stresstolerans alls. Mina PMS problem ändrades och blev grymma efter fina Maja kommit till världen. Inte ovanligt att det förändras i samband med barnafödande. Det säger väl sug själv. Nu i oktober ska jag därför sätta in en hormonspiral då de tror det kan hjälpa mig. Gör det inte det ska vi diskutera medicinering. Antidepressiv medicinering har visat god effekt på svår PMS.PMS besvären har gjort mitt och framförallt Peters liv ohållbart. Det går alltid utöver Peter. Jag retar mig på honom. Kan inte sitt och äta tillsammans utan att jag håller på att gå sönder av ilska. Vill slååååå honom ( gör det INTE). Ringer honom och varannat samtal är hatiskt sen nästa är så glatt. Har vid flertalet tittad på annat boende för mig för jag känner att jag inte står ut just då! Sen när det går över skäms jag och ber om förlåtelse :(inte lätt för Peter och det är så jag har kännt i 1,5 år. Tills vi pratade riktigt om detta. Jag insåg att det var just PMS. Jag lider minst lika mycket som Peter om inte mer. Nu ser vi det som vårt problem. Peter får tänka att det är PMS. Vi har kolla på att det kommer vid äl och mens och är förberedd. Står då lättare ut. Jag kan också lättare förstå vad det är som händer inom mig och behöver inte förvärra det med dåligt samvete. Be om förlåtelse gör jag ändå självklart och försöker behärska mig!!Vi hoppas på en vändning snart!! Älskar ju verkligen min Peter och vill inte vara sån mot honom!!

 
 
Ingen bild

...

22 september 2010 11:15

Vad du är klok och lugn:)Det verkar så iaf:)
Starkt av dig att skriva om det hela.Och jag känner absolut igen mig även om det inte är i närheten av dina besvär.Jag hoppas att du kan få hjälp med det här och att ni tillsamman kan få det bra:)

 
Lisa

Lisa

23 september 2010 16:03

Jag beundrar dej Ida, å hoppas verkligen att spiralen hjälper! Kram

http://lisoball.bloggplatsen.se

Ida

23 september 2010 22:09

Tack! Fan vad det värmde

 
Svenne

Svenne

26 september 2010 03:03

Bifogar här den berömda svordomsvisan (spotify) ni som inte har spotify kan alltid skicka mig ett mess så skickar jag er texten.. (vet ju inte hur mkt censur som bloggagratis.se/bloggplatsen.se har :D

http://open.spotify.com/track/1eL3yu7wZURPutA4bQ9nlX

http://webbsmurfen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards