Idus

Direktlänk till inlägg 11 september 2010

Lördags morgon

Av Ida - 11 september 2010 09:24

Har redan handlat och ätit frukost ibland går det undan. Väckte lilleman så han kunde följa med mig och andla. Mysigt att få lite egentid med honom. Händer inte så ofta så man får ta vara på de stunderna.

Idag ska vi på en familjedag vi brandstationen i Karlshamn som metall ordnar för sina medlemar. Kan bli kul!


Jag har drömt såå konstiga drömmar i natt så det inte är klokt alltså! Från att att vara gisslan och riskerar att bli skjuten i skallen till att jag ordnade en möhippa där bruden skulle tävla mot en hund  i simmning. Vad får man allt i från?


I kväll ska vi till Svenne och Madde eller rättare sagt vi har blivit hembjudna till Maddes föräldrar på mat. Ska bli kul!


Madde och jag på bio ------->

  

 
 
Ingen bild

Madeleine

11 september 2010 10:07

Det var ett tag sen men Svenne, Julia (snart 15 år), Andreas (snart 16 år) och jag tillbringade en kul-i-lov dag på just en brandstation och det var en upplevelse!

Vi människor har en otrolig fantasi även om vi inte alltid inser det så inte undra på att vi drömmer konstiga saker just när vi sover då vår fantasi har lättare att komma till liv :)

Längtar tills klockan slår fyra!

 
Ingen bild

Svenne

11 september 2010 14:39

Skrev ned några av de vanligaste drömmar jag har.. kolla på bloggen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards